«استکبارستیزی» سرلوحه کار دولت‌ها و متولیان روابط بین‌الملل باشد/ کوتاه فکرها مردم را از جنگ می‌ترسانند/ دشمن قدرت جنگ داشت به جنگ نیابتی متوسل نمی‌شد

«استکبارستیزی» سرلوحه کار دولت‌ها و متولیان روابط بین‌الملل باشد/ کوتاه فکرها مردم را از جنگ می‌ترسانند/ دشمن قدرت جنگ داشت به جنگ نیابتی متوسل نمی‌شد
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بعضی کوتاه فکرها مردم را از جنگ می‌ترسانند اما باید بدانند اگر استکبار، قدرت جنگ داشت به جنگ نیابی متوسل نمی‌شد و در همین جنگ هم شکست نمی‌خورد

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حرم مطهر رضوی، به بیان ادامه تفسیر شیطان شناسی در آیات قرآن پرداخت و گفت: نکته انحرافی شیطان در برابر سؤال خدا این بود که گفت من شیطان از انسان بهتر هستم.

وی ادامه داد: این پاسخ هم از مبنای استدلالی خود شیطان که مبنای ساختاری است باطل است و هم از نظر واقعیتی که ذات اقدس پروردگار در دو آیه قرآن درباره امتیاز خلقت آدم بیان می‌کند، حرف باطلی است.

امام جمعه مشهد افزود: این که شیطان از آتش آفریده‌شده در سه آیه قرآن بیان‌شده، در آیه ۵۰ سوره کهف که به طور مفصل در چند هفته تفسیر کردیم، در آنجا خداوند شیطان را تصریح می‌کند که از جن بود، در آیه ۲۷ سوره مبارکه حج ذات مقدس پروردگار در این آیه می‌فرماید که جن از آتش است و مرحله سوم در سوره الرحمن می‌فرماید خدا جن را از جرقه‌ها و شعله آتش آفریده است.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن کریم، دلیل سجده ملائکه بر انسان را بیان می‌کند.

علم‌الهدی با اشاره به سالگرد حادثه قیام گوهرشاد در سال ۱۳۱۴ و ۲۳ تیرماه ۷۸ گفت: مقایسه کیفیت این دو جریان ما را به شناخت جبهه انقلاب در این نظام، انقلاب و کشور می‌رساند که جبهه‌ای مقاوم، نیرومند، حماسه‌آفرین، در حال پیشرفت، توسعه و فراگیر همه امت اسلام است که مسیر خود را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه جبهه انقلاب به معنی دو قطبی‌سازی کشور و جامعه نیست، افزود: این جبهه، جبهه فراگیر همه مردم و ملت است و این‌گونه نیست که جریان غیر انقلابی و ضد انقلاب بتواند یک جبهه تشکیل دهد؛ اگر عناصری انقلاب را قبول نکردند، در مقام ستیز با انقلاب‌اند و  از فرصت‌های شیطانی برای حرکت مذبوحانه در برابر انقلاب استفاده کنند، افراد بریده از جامعه و مردم هستند که پشت به مردم و جامعه کرده اند اما جبهه انقلاب جبهه فراگیر همه مردم است.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: اقدامات این جبهه از ۸۲ سال قبل شروع شد و تا امروز به‌جایی رسیده است که دنیای کفر را مستأصل کرده است.

«استکبارستیزی»، اصل اول جبهه انقلاب

علم‌الهدی تصریح کرد: شناختی که ما از این جبهه در جامعه خود به عنوان جریان اجتماعی، سیاسی فراگیر همه مردم  به دست می‌آوریم در قالب چند اصل تعریف می‌شود که اصل اول جبهه انقلاب، اصل «استکبارستیزی» است که این جبهه در خارج از کشور آنقدر توسعه پیدا کرده که نظام و حاکمیت ما به عنوان قدرت اول در منطقه حتی از نظر دشمنان شناخته‌شده است.

وی ادامه داد: استکبارستیزی در عرصه های سیاسی و بین‌المللی، سیاست خارجی و روابط بین‌الملل نظام را شکل می‌دهد و باید به وسیله هر دولت و هر متولی که بر سر کار می‌آید، سرلوحه سیاست خارجی قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اصل استکبارستیزی، عنصر جبهه انقلاب است، گفت: جریان های مسؤول و مدیران اجرایی کشور برای حفظ مصالح امت اسلام و نظام اگر بنا دارند جریانی را طی کنند باید حواسشان به استکبارستیزی باشد.

وی افزود: هیچ نوع رابطه، حرکت سیاسی و برنامه  و شگردی که در عرصه روابط بین‌الملل در تعامل با دشمن و استکبار و دست دادن به آن باشد، جریان ضد انقلاب، ضد جبهه انقلابی و ضد رهنمودهای رهبری است و برای مردم ما قابل تحمل نیست.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: در عرصه نظامی، تابلوی شفاف دفاع از حرم که قهرمانانی با ایثار خود این تابلو را به دوش می‌کشند و جبهه دشمن  را از مرزهای غربی کشور به عمق کویر عراق و شام و در ساحل مدیترانه قرار داده اند، نشان دهنده استکبارستیزی در عرصه نظامی است که دشمنان ما را به زانو درآورده است.

بعضی کوتاه فکرها مردم را از جنگ می ترسانند

وی با اشاره به اینکه آزادی موصل، ثابت کرده است که آمریکا و اسراییل جای نفوذ و جولان قدرت در منطقه را ندارند، گفت: بعضی کوتاه فکرها مردم را از جنگ می ترسانند اما باید بدانند اگر استکبار، قدرت جنگ داشت به جنگ نیابی متوسل نمی‌شد و در همین جنگ هم شکست نمی‌خورد و  این ثابت کرد که دشمن جای پای خود را برای همیشه در منطق در برابر قدرت انقلاب ما از دست می‌دهد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد:  اصل دیگر جبهه انقلاب، «دفاع از ارزش‌ها» است، ۵ هزار نفر کشته گوهرشاد برای دفاع از حجاب بوده و این اصل نشان می‌دهد که دشمن هرکجا بخواهد با ولنگاری و ترویج مفاسد اخلاقی سفره دین را از زیر پای جوانان بکشد که مقاومت و دفاع آن‌ها را سست کند، جبهه انقلاب قهرمانانه مقابل آنان می‌ایستد و از تما م ارزش‌ها دفاع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که مسئله دفاع از ارزش‌ها، حجاب و مقابله با ولنگاری، بی‌حجابی و بدحجابی تنها وظیفه حکومتی نیست؛ از این نظر، حکومت وظیفه دارد که جریان فرهنگ ارزشی را گسترش دهد و مسؤولیت‌های فرهنگی این نظام ایجاب می‌کند که در مقام حفظ حجاب، قیام کند، بکوشد و از همه ظرفیت‌های خود استفاده کند.

علم‌الهدی افزود: مسئله دیگر، «پیشگیری از جرم» است که مهم ترین حرکت در پیشگیری از جرم، مقابله جریان های حکومتی با جریان های بی‌حجابی و بدحجابی است.

دفاع از حجاب، کار همه افراد جامعه است

وی با بیان اینکه حکومت، تنها یکی از عناصر جبهه انقلاب است، ادامه داد: جبهه انقلاب، جبهه فراگیر همه مردم و همه مسلمانان است و مسئله دفاع از حجاب کار همه افرادست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصل اصیل جبهه انقلاب، ایستادن در پای ستون خیمه این نظام است که آن، مقام ولایت است، نظامی از نظر ما مشروعیت دارد که به امام معصوم متصل باشد؛ محور سیاستمدار روشن‌اندیش که با خبریت، تجربه و پیش‌بینی‌های سیاسی به عنوان اندیشه بزرگ و سترگ در دنیای امروز شناخته شدند ایشان است و از این نظر، ستون خیمه نظام ایشان است، «ایستادگی» اصل اصیل جبهه انقلاب است.

وی افزود: ۵ هزار کشته گوهرشاد حرکت توده‌ای تنها نبود بلکه به دنبال مرجع تقلید و در دفاع از مرحوم قمی این قیام انجام گرفت، این بدین معنی است که محور در جریان انقلاب، ایستادن پای ستون خیمه انقلاب است






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 7 = 12