آیت‌الله علم‌الهدی: خروج ازبرجام یعنی نجات از ضرری مهلک و کشنده استقلال کشور/ هر جا به صورت آمریکا مشت زدیم، دشمن عقب‌نشینی کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بالاخره زبان جریان سیاست خارجی و متولیان سیاسی باز شده است که اگر آمریکا برجام‌شکنی داشته باشد، ما از برجام خارج می‌شویم که این یعنی نجات از یک زیان و ضرر مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع است.

 گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در اجتماع صادقیون که روز گذشته در مشهد برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) نه تنها هیچ‌گاه در مقابل غصب و تجاوز و حاکمیت نامشروع ساکت نبوده و هیچ‌وقت با ظلم و حاکمیت نامشروع همکاری نداشته است، بلکه در مقابل آنها برخورد هم داشته است و نمی‌تواند چنین نکند.
امام جمعه مشهد مقدس افزود: امام صادق(ع) تسلیم جریان حاکم نشد، با آنها نساخت و نسبت به نظام سیاسی و سیره سیاسی خود یک عنصر چالش‌آفرین برای جریان حاکم بود که در آن ناهمواری به وجود آورد و نتیجه آن درگیری است، این درگیری به همه شکل پیش می‌آید.
ایت الله علم‌الهدی اظهار کرد: در سیره امام صادق(ع) با جریان استکبار و غصب و ظلم نباید سازش کرد و دست به دستش داد، در قرآن کریم نیز دو آیه در این باره داریم که این‌گونه نیست واجبات را انجام دهیم، اما در عرصه سیاسی هر عقیده‌ای داشتیم و هر کاری که کردیم ادعا کنیم مسلمان هستیم.
امام جمعه مشهد اضفه کرد: در بین تمام جریان‌ها آن که شاید زودتر ایمان را از انسان می‌گیرد و او را در کنار دشمن قرار می‌دهد، انحراف‌های سیاسی در حوزه جریانی، فکری، عملیاتی و برخوردهای سیاسی است، و حتی اگر نماز و روزه ترک نشود، اما انسان با یک فکر و جریان سیاسی باطل از حیطه اسلام خارج است.
وی با اشاره به اینکه، در دین برای حرکت و اندیشه و جریان سیاسی، آموزه داریم، گفت: هم در اندیشه سیاسی و هم در عملیات سیاسی راهبرد دینی و قرآنی داریم و در جریان سیاست، فکر و مغز و عمل ما، سپرده یک جریان خاص منصوب از طرف خداست که جریان ولایت و عصمت نام دارد و حتی وقتی که جریان ولایت در دسترس مردم نیست، برای تمام آن حجت نصب شده که ما سپرده او از طرف امام زمان(عج) هستیم.
آیت الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اینطور نیست که فقط نماز بخوانیم و در عرصه سیاسی هر کاری که خواستیم بکنیم، همانطور که در نگاه کردن و قدم برداشتن و معامله کردن، حلال و حرام داریم در جریان سیاسی هم حلال و حرام داریم، که حلال در این است که متصل به جریان وابسته به حاکمیت الله و ولایت باشد و حرام و آنکه منفصل از جریان ولایت و حاکمیت الله است حرام است.
امام جمعه مشهد مقدس، با بیان اینکه، ذات مقدس پروردگار در مسأله تعامل با کفر و استکبار دو آیه در قرآن کریم دارد، گفت: در آیه ۱۲۰ سوره بقره خداوند می‌فرماید، ای پیغمبر، به مسلمان‌ها بگو هدایت راستین و هدایت صداق، هدایت خداست.
وی افزود: اگر شما بخواهید با جریان‌های کفر دست به دست هم دهید و دنباله‌رو عوامل استکبار باشید و از اهواء، منافع و خواسته‌های آنها پیروی کنید، در این صورت از خدا بریدید و دیگر خدا ندارید، نه در تحت ولایت خدا هستید و نه مشمول نصرت خدا.
آیت الله علم‌الهدی اضافه کرد: اگر بنا شد یک جریان استکباری جهان‌خوار به طرف ما دست دراز کند و ما هم به طرفش دست دراز کنیم و با آن بسازیم و تعامل داشته باشیم، مگر می‌شود برخلاف او این تعامل و سازش را برخلاف منافع و اهداف خودش از ما بپذیرد؟
امام جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: قرآن کریم هم می‌گوید اگر به دنبال اهواء و منافع آنها رفتید دیگر خدا ندارید و اگر می‌خواهید به دنبال اهواء آنها نروید، این آسان نیست و هزینه دارد چون آنها ترور می‌کنند، می‌کشند، تحریم می‌کنند و صدها فشار و تنگنا ممکن است در زندگی به وجود می‌آورند و با امام صادق(ع) نیز همین کارها را کردند و در نهایت ایشان را به شهادت رساندند.
وی با اشاره به اینکه، اگر می‌خواهید خدا داشته باشید، تحت ولایت و مشمول نصرت خدا باشید باید با استکبار بجنگید و جز آن چاره دیگری ندارید، گفت: شما مردم مسلمان در طول این سی و چند سال عمر انقلاب، پیروزمندانه این واقعیت را ثابت کردید و در همه شرایط، صبر و مقاومت کردید، در برابر حصر اقتصادی و جنگ هشت ساله، مقاومت شما به جایی رسید که امروز دشمن شما در دنیا ذلیل‌ترین است و قدرت شما به حدی است که حتی دشمن می‌ترسد به شما نزدیک شود.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: جریان‌های سیاسی که در این مملکت، زمزمه برقراری رابطه با آمریکا و تعامل با غرب و استکبار را دارند بدانند اگر به این مسأله معتقدند و بر حسب عقیده خودشان می‌خواهند هر نوع حرکت سیاسی به عنوان یک جریان در این مملکت انجام دهند، از حیطه اسلام خارج هستند و به فرموده خدا در قرآن، اینها دیگر خدا ندارند.
وی با بیان اینکه، اینطور نیست که دم از مسلمانی بزنید و چشمتان به دروازه غرب و دلتان وابسته به آمریکا باشد، گفت: دشمن این را نشان داده که بر سر هیچ پیمانی نمی‌ماند مگر اینکه شما از خدا و اسلام دست بردارید.

آیت الله علم‌الهدی افزود: این را با باعهدی در مقابل برجام نشان داد و از این بابت هم متشکرم هم متعجب، تعجب از اینکه متولیان سیاست خارجی کشور بعد از دو سال که این بدعهدی‌های آمریکا اینطور به افتضاح کشیده شد و هرروز بر خلاف تعهد آنها در برجام اینها توطئه و بدعهدی و بدمستی کردند، اینها سکوت کردند.
امام جمعه مشهد، ادامه داد: متشکرم که بالاخره زبان جریان سیاست خارجی و متولیان سیاسی باز شده است که اگر آمریکا برجام‌شکنی داشته باشد، ما از برجام خارج می‌شویم که این یعنی نجات از یک زیان و ضرر مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع است و همان روز اول باید این کار را می‌کردید.
وی با بیان اینکه، امام صادق(ع) به ما خط و راهبرد می‌دهد که مقابل دشمن باید مقاومانه ایستاد، اظهار کرد: ما تا امروز در انقلاب پیروزمند اسلامی، هر جا به صورت آمریکا مشت زدیم، و مقاومانه مقابل استکبار ایستادیم دشمن هم عقب‌نشینی کرد و هم ذلیل شد.
آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه، اینکه نیمه شب در خانه امام صادق(ع) را به آتش بکشند برای این است که ایشان را وادار به سازش و تعامل کنند، تصریح کرد: امام صادق(ع) در مقابل آتش می‌ایستد و می‌گوید من پسر ابراهیم خلیل هستم، پسر همان مقاومت و نمرودسوزی و نمرودکشی هشتم و آتش در من اثر ندارد  من را به سازش وا نمی‌دارد.
امام جمعه مشهد گفت: امیدوارم مسؤولان دستگاه اجرایی و مجلس ما با همین روش جلو روند و هیچ‌وقت تن به سازش و تعامل ندهند، و حتی در مقابل لبخند دشمن اسلام لبخند نزنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 6 =