جولای, 2017

 

پاسخ صریح و متقن آیت الله مکارم شیرازی به اظهارات شیخ الازهر

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، در پاسخ به حمله تند شیخ الأزهر، دکتر «احمد الطیب» به مکتب اهل بیت(ع) در موضوع ازدواج موقت نامه سرگشاده ای صادر کرد.


نجات انسان در دنیا و آخرت درگرو صداقت و راستگویی است

نجات انسان در دنیا و آخرت درگرو صداقت و راستگویی است رییس مرکز فقهی جواد الائمه، با بیان این که همه منافع بشر در صداقت و راستی بوده و در این شک و تردیدی نیست، گفت: نجات انسان در همه مراحل زندگی درگرو راستی و صداقت است.


مهر و محبت به خاندان پیامبر ویژگی مهم شیعیان است

مهر و محبت به خاندان پیامبر ویژگی مهم شیعیان است حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه شیعیان انسان های پر مهری هستند، گفت: از شاخصه های مهم شیعه، مهر و محبت آنها به خاندان پیامبر است که از راه دور و نزدیک به زیارت آنان می شتابند.


تکریم دین الهی درگرو ترویج و اشاعه فرهنگ اولیای خدا است

تکریم دین الهی درگرو ترویج و اشاعه فرهنگ اولیای خدا است عضو اتاق تبلیغ خراسان یکی از جلوه های تکریم پیامبر(ص) را زیارت اولیای خدا و رسول الله دانست و گفت: رسالت ما در دین تبلیغ و ترویج همان فرهنگی است که اولیای خدا می خواستند ما را با آن آشنا کنند که این نوعی کرامت و تکریم دین است.


آیت‌الله علم‌الهدی: خروج ازبرجام یعنی نجات از ضرری مهلک و کشنده استقلال کشور/ هر جا به صورت آمریکا مشت زدیم، دشمن عقب‌نشینی کرد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: بالاخره زبان جریان سیاست خارجی و متولیان سیاسی باز شده است که اگر آمریکا برجام‌شکنی داشته باشد، ما از برجام خارج می‌شویم که این یعنی نجات از یک زیان و ضرر مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع است.  گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس ضمن قدردانی از حضور باشکوه مردم در اجتماع صادقیون که روز گذشته در مشهد برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) نه تنها هیچ‌گاه در مقابل غصب و تجاوز وبیشتر بخوانید


رسانه های دینی پاسخگوی شبهات دشمنان علیه اسلام باشند

رسانه های دینی پاسخگوی شبهات دشمنان علیه اسلام باشند حضرت آ‌یت الله صافی گلپایگانی با اشاره به وجود فتنه ها و شبهات دینی و اعتقادی که از سوی دشمنان اسلام دامن زاده می شود، تأکید کرد: همه در مقابل این شبهات مسؤول هستیم ورسانه های دینی باید به این شبهات پاسخ دهند.


پاسخ آیت الله سبحانی به برخی شبهات مطرح شده نسبت به حکم تیمم

پاسخ آیت الله سبحانی به برخی شبهات مطرح شده نسبت به حکم تیمم حضرت آیت الله سبحانی به شبهات وارد شده به حکم تیمم در قرآن کریم، به صورت تفصیلی پاسخ داد.


امر به معروف و نهی از منکر توأم با محبت، اثرگذار است

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار مشهد در حرم رضوی گفت: با تندی و عصابنت نمی توان امر به معروف و نهی از منکر کرد چرا که این امر با محبت و مهربانی اثرگذار است.


سلامت معنوی و امنیت جامعه در گرو حفظ حجاب اسلامی است

سلامت معنوی و امنیت جامعه در گرو حفظ حجاب اسلامی است عضو هیأت امنای اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که عمده تهاجم فرهنگی امروز دشمن متمرکز بر مساله عفاف و حجاب است، گفت: بی حجابی سلامت معنوی جامعه را به خطر می اندازد و با ارتقای ضریب عفاف و حجاب امنیت جامعه تضمین می شود.


ما هم جلادهایی مثل داعش را در سالهای ۵۹ و ۶۰ داشتیم/ مردم ایران جنایات بزرگ منافقین را فراموش نمی کنند

ما هم جلادهایی مثل داعش را در سالهای ۵۹ و ۶۰ داشتیم/ مردم ایران جنایات بزرگ منافقین را فراموش نمی کنند رئیس جمهور گفت:شبیه این جلادی‌های داعش را در سالهای ۵۹ و ۶۰ در ایران مشاهده کردیم. تروریست‌هایی در ایران بودند که متأسفانه اکنون برخی‌ از آنها در اروپا حضور دارند، پوست بدن یک پاسدار کمیته را جدا کردند و درآوردند. ما این جنایت‌های بزرگی را که منافقین در کشور ما انجام دادند، یادمان نرفته است.


«استکبارستیزی» سرلوحه کار دولت‌ها و متولیان روابط بین‌الملل باشد/ کوتاه فکرها مردم را از جنگ می‌ترسانند/ دشمن قدرت جنگ داشت به جنگ نیابتی متوسل نمی‌شد

«استکبارستیزی» سرلوحه کار دولت‌ها و متولیان روابط بین‌الملل باشد/ کوتاه فکرها مردم را از جنگ می‌ترسانند/ دشمن قدرت جنگ داشت به جنگ نیابتی متوسل نمی‌شد آیت‌الله علم‌الهدی گفت: بعضی کوتاه فکرها مردم را از جنگ می‌ترسانند اما باید بدانند اگر استکبار، قدرت جنگ داشت به جنگ نیابی متوسل نمی‌شد و در همین جنگ هم شکست نمی‌خورد


قوانین بالادستی سند راهنمای ما در تعامل با بیگانگان است

قوانین بالادستی سند راهنمای ما در تعامل با بیگانگان است عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان این که جمهوری اسلامی از مبارزه حق طلبانه مستضعفان در برابر مستکبران حمایت می کند، گفت: اصولی که در قوانین بالادستی قرار دارد، می تواند راهنمای ما در اصول کلی تعامل با بیگانگان باشد.


اختیارات و وظایف قوه قضائیه در پیگیری حقوق عمومی

اختیارات و وظایف قوه قضائیه در پیگیری حقوق عمومی عضو هیأت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن استیفای حقوق عمومی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و بین‌المللی را وظیفه قوه قضائیه دانست.


فرهنگ اومانیسم و لیبرال، حاکم بر سند ۲۰۳۰؛برابری جنسیتی یا عدالت جنسیتی؛ کدام‌ یک؟

فرهنگ اومانیسم و لیبرال، حاکم بر سند ۲۰۳۰؛ برابری جنسیتی یا عدالت جنسیتی؛ کدام‌ یک؟ خاستگاه و شیوه دو مکتب اسلام و فمنیسم در بحث تساوی و برابری جنسیتی کاملا متفاوت است؛ اسلام حقوق زنان را در کلام الهی جستجو می‌نماید اما فمنیسم این حقوق را از کلام بشری طلب می‌نماید.


نیازمند سند جامع اخلاقی در حوزه هستیم

آیت الله اعرافی عرصه اخلاق را از مظلوم‌ترین بخش‎ها دانست و با بیان این که اخلاق نیازمند کار بسیار جدی فقهی، نظری و برنامه ای است، از نیاز حوزه به سند جامع اخلاقی سخن گفت.