مهر و محبت به خاندان پیامبر ویژگی مهم شیعیان است

مهر و محبت به خاندان پیامبر ویژگی مهم شیعیان است
حجت الاسلام فرازی نیا با اشاره به اینکه شیعیان انسان های پر مهری هستند، گفت: از شاخصه های مهم شیعه، مهر و محبت آنها به خاندان پیامبر است که از راه دور و نزدیک به زیارت آنان می شتابند.

 

حجت الاسلام عباس فرازی نیا رییس ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی ظهر امروز در جمع زائران رواق امام خمینی حرم مطهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه شیعیان انسان های پر مهری هستند گفت: از شاخصه های مهم شیعه، مهر و محبت آنها به خاندان پیامبر است که از راه دور و نزدیک به زیارت آنان می شتابند.

رییس ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی افزود: شیعیان در رابطه با اهل بیت به ۳ گروه محبان، پیروان و عاشقان تقسیم می شوند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که می فرماید: “من احبنا فلیعمل بعملنا و لیتجلبب الورع، هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزکاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.” اظهار داشت: سرآمد شیعیان کسانی هستند ک افزون بر پیروی و محبت به اهل بیت، عاشق این خاندانند.

حجت الاسلام فرازی نیا عنوان کرد: عاشق اهل بیت به انجام واجبات از جمله پرداخت خمس و زکات و اعمال عبادی واجب مبادرت خاص دارند.

وی در ادامه با بیان اینکه در زیارت اهل بیت باید ادب طاهری و باطنی رعایت شود، تصریح کرد: ادب ظاهری یعنی وضو بگیریم و با لباس پاک و تمیز به زیارت اهل بیت مشرف شویم.

رییس ارتباطات حوزوی و امور روحانیت آستان قدس رضوی اذعان کرد: تولی و عشق و ارادت به خاندان پیامبر و عزم و اراده بر ترک گناه از آداب باطنی در هنگام زیارت اهل بیت است.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان گفت: مسلمانان باید با تلاش ویژه، اخلاق و سبک زندگی اهل بیت را در زندگی پیاده کنند تا بتوانیم به مدینه فاضله که همان جامعه مهدوی است، برسیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 6