نجات انسان در دنیا و آخرت درگرو صداقت و راستگویی است

نجات انسان در دنیا و آخرت درگرو صداقت و راستگویی است
رییس مرکز فقهی جواد الائمه، با بیان این که همه منافع بشر در صداقت و راستی بوده و در این شک و تردیدی نیست، گفت: نجات انسان در همه مراحل زندگی درگرو راستی و صداقت است.
حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه، در گفتگو با برنامه روراستی صدای خراسان رضوی، با بیان این که همه منافع بشر در گرو صداقت و راستگویی است، گفت: نجات انسان در همه مراحل زندگی در گرو راستی و صداقت است همانطور که در روایت نیز النجاه فی الصدق بیان شده است.

وی با بیان این که طبع انسان راست کرداری و راست گفتاری را می پسندد، تصریح کرد: انسان وقتی از مادر متولد می شود، آنچه در درون او نهفته است راستی و صداقت است اما گاهی منافع مادی و دنیوی سر راه این صداقت را می گیرد و بشر فکر می کند اگر صادق و راستگو نباشد زودتر به منافع خود دسترسی پیدا می کند.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که گاهی بشریت تلاش می کنند تا به منافع شخصی، شهوی و انسانی دست پیدا کنند و در این راستا از هر راهی برای دستیابی به خواسته های درونی خود تلاش می کند، خاطر نشان کرد: در حقیقت این گونه افراد غافل از این هستند که صداقت آنان را زودتر به منافع نزدیک کرده و به سرمنزل مقصود می رساند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که البته هر راستی را بسته به مصلحت نیز نباید گفت، اظهار کرد: صداقت همه جا بدین معنا نیست که هر آنچه در درون داریم برملا کنیم چرا که قلوب خزینه اسرارند اما اگر جایی احساس کنیم با صداقت و راستگویی به مقصد نمی رسیم و کارمان کند پیش می رود این تفکر کاملا غلطی است.

وی ادامه داد: بی شک همیشه در صداقت و راستگویی سرعت عمل است چراکه خداوند و اهل بیت صداقت را دوست دارند و توصیه کردند اگر می خواهید اعمال محبوبی در نزد خداوند انجام دهید صداقت و راستگویی از دسته آن اعمال هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 9