نباید از اصول و آرمان‌ها کوتاه بیاییم/ کوتاه بیاییم دشمن پیشروی می‌کند

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: تمامی اهل بیت در برابر هجمه های دشمنان مقاومت کردند و تسلیم نشدند. امت اسلام به خط مقاومت نیاز دارد اگر کوتاه بیاییم دشمن پیشروی می کند، نباید از اصول و آرمان ها کوتاه بیاییم.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور در دیدار اعضای شورای هماهنگی ستاد کرامت، ضمن تبریک و گرامیداشت دهه کرامت، گفت: امام رضا(ع) نقطه درخشان و فصل نو در تاریخ امامت بودند.

وی افزود: حضرت را برای ولایتعهدی با اجبار به ایران فراخواندند این کار اجباری بود؛ اما هنر انسان های بزرگ این است که از وقایع غیر اختیاری فرصت های بزرگ می سازند و با راهبردها آن را مورد بهره برداری قرار می دهند.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: دشمن سعی داشت امامت را در دستگاه خلافت هضم کند. گفتمان ولایت از جریانات دیگر جدا بود و می خواستند آن را از بین ببرند، امام رضا با هنری بزرگ و مهندسی راهبردی این تهدید را تبدیل به فرصت کردند.

وی ادامه داد: باید از زندگی حضرت، درس بهره گیری از فرصت ها حتی در شرایط سخت گرفت انسان های بزرگ از فرصت های غیر انتخابی بهترین انتخاب ها را انجام می دهند.

آیت‌الله اعرافی خاطر نشان کرد: تمامی اهل بیت در برابر هجمه های دشمنان مقاومت کردند و تسلیم نشدند. این درس دهه ‌کرامت است و امت اسلام به خط مقاومت نیاز دارد اگر کوتاه بیاییم دشمن پیشروی می کند، نباید از اصول و آرمان ها کوتاه بیاییم.

وی افزود: درس دیگر دهه کرامت تعامل صاحبان افکار و بین ادیان و مذاهب است که امروز دنیا به آن نیاز دارد. هضم نشدن در جریان های باطل و تن به تسلیم ندادن درس بزرگ امام رضا است که امروز به آن نیاز داریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: از این که شورای دهه کرامت هم افزایی و هم آوایی دارند امری مبارک است که در تمام عرصه های فرهنگی مورد استفاده قرار گیرد؛ زیرا کارها باید مردمی شود تا پایگاه و پایه های اصلی کارهای فرهنگی شوند.

وی با بیان اینکه گسترش پیام دهه کرامت باید درون زا و مردمی باشد، تصریح کرد: به شکل های گوناگون فعالیت فرهنگی انجام می شود؛ اما نسبت به کیفیت نفوذ و تاثیر بر جامعه باید چاره اندیشی شود.

وی یادآور شد: ما قطعا نسل جوان خوبی داریم. نسل جوان ادوار قبل در معرض چنین هجمه های سنگینی نبودند برای اثرگذاری بر جوانان برنامه ریزی های پیچیده ای وجود دارد، جوان در معرض گزینه های بسیاری است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نباید چشم را بر مشکلات و آسیب ها ببندیم و نباید نسبت به برخی کارهای فرهنگی که بودجه و وقت می برد و اثر لازم را ندارد، غفلت کرد.

وی افزود: آسیب شناسی باید در کارهای فرهنگی همیشه مد نظر باشد تا تدابیر جدیدی اتخاذ شود. صرف تنوع و حجم برنامه ها کافی نیست.

آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه باید با کمک نهادهای بین المللی پیام دهه کرامت را به جهانیان منتقل کرد، گفت: هسته های بسیار خوب حوزوی دنیایی از ظرفیت هستند که باید مورد استفاده قرار گیرند، این وضعیت در جوانان و دانشگاه ها هم وجود دارد، در داخل کشور مدیریت حوزه در خدمت این کار بزرگ است.

وی افزود: انقلاب اسلامی افتخار این را دارد که سرآغار جریانات بسیار فرهنگی فکری و دینی شده که دهه کرامت از جمله آنان است. باید برای اعتلای انقلاب همه ابزار و شیوه ها را به کار بگیریم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11