حوزه های علمیه نقش ویژه ای در تبیین و تعمیق سیره رضوی دارند

حوزه های علمیه نقش ویژه ای در تبیین و تعمیق سیره رضوی دارند
عضو اتاق تبلیغ خراسان گفت: حوزه های علمیه به عنوان نزدیکترین مجموعه های کشور به ساحت اهل بیت و پرچمداران جریان های دینی نقش ویژه ای در ترویج سیره رضوی دارند.

حجت الاسلام مرتضی دهشت، عضو اتاق تبلیغ خراسان، با تبریک میلاد امام رضا(ع) با بیان این که خداوند متعال به بندگان خود، اهل بیت عصمت و طهارت و ائمه اطهار را اکرام کرده گفت: امیدواریم همه بندگان الهی از معنویت این دهه و معارف ناب اهل بیت در این زمان استفاده برده باشند.

وی با بیان این امام رضا(ع) این چنین می فرمایند که اگر با نعمتی همسایه شدید، آن را نیکو بدارید، تصریح کرد: امروز ما  از نعمت بزرگی در خراسان یعنی همجواری با هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، علی بن موسی الرضا(ع) برخودار هستیم که باید این نعمت را قدردانسته و راه نیکو داشتن نیز جز شکرگزاری و معرفت نسبت به این نعمت الهی نیست.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به ضرورت الگوگیری از سیره انبیا و ائمه اطهار در راستای همین قدرشناسی از آنان خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) این چنین می فرمیند که اگر نعمتی را دارید با آن انس بگیرید چراکه اگر نعمت از دستتان رفت مشخص نیست که مجددا بازگردد و رسالت اصلی ما نیز قدرشناسی این نعمت آنگونه که شایسته است می باشد.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که حضور امامزادگان در ایران پیام بلندی دارد چراکه آنان خاندان رسالت، در نایاب و ستاره درخشانی برای همه ما ایرانیان هستند که باید آنگونه که شایسته است از وجودشان بهره ببریم، یادآور شد: بسیاری از این امامزادگان همزمان با امام هشتم وارد ایران شدند و تحت ظلم و جور حاکمان ستمگر زمان قرار داشتند.

وی با بیان این که اینان امامزاده های ویژه و ممتازی هستند که در آسمان جهان می درخشند و در میان این بزرگواران حضرت معصومه(س) شخصیت ممتاز و جایگاه ویژه تری دارند، تصریح کرد: امام صادق(ع) در روایتی قم را با کوفه قیاس کرده و آن را کوفه صغیر می دانند؛ از دیگر سو امیر مومنان(ع) در روایتی بیان کردند که زمانی شهر قم سرآمد می شود.

عضو اتاق تبلیغ خراسان امامزادگان را ستارگان درخشانی دانست که در شرایط عدم دسترسی به خورشید باید از آنان در دستیابی به مسیر هدایت و سعادت استفاده کرد و  از همگان خواست تا قدر نعمت حضور آنان را در این کشور بدانند.

حجت الاسلام دهشت با بیان این که حوزه های علمیه به عنوان نزدیکترین مجموعه های کشور به ساحت اهل بیت و پرچمداران جریان های دینی نقش ویژه و خاصی در ترویج سیره رضوی دارند، اظهار کرد: این مطالبه امروز از حوزه های علمیه می رود تا به عنوان خواستگاه اصلی فرهنگ اهل بیت در تعمیق فرهنگ و باور دینی سه مولفه تبیین، تعظیم و تحکیم شعائر را مد نظر بدانند.

وی با بیان این که حوزه های علمیه در تبیین معارف اهل بیت، تعظیم شعائر دینی در راستای رسوخ به قلب مسلمانان و تحکیم  مبانی فرهنگ و مذهب نقش عمده و بسزایی دارند، بیان کرد: حوزه علمیه خراسان که با این امام رئوف با غنای قریب هزاران سال مانوس است، می تواند نقش ویژه تری در تبیین و تعمیق فرهنگ و سیره رضوی داشته باشد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + = 11