رسالت امت اسلامی دفاع از دین و ترویج معارف رضوی است

رسالت امت اسلامی دفاع از دین و ترویج معارف رضوی است
حجت الاسلام تقوی یکی از مهمترین رسالت های ما که مورد انتظار و مطالبه حضرت رضا(ع) از جامعه بشری است را دفاع از دین مبین اسلام و تبلیغ و ترویج آن در جوامع مختلف دانست و گفت: امام رضا(ع) در همه عمر به تبلیغ می پرداختند.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رییس مرکز فقهی جواد الائمه، امروز در برنامه زنده شبکه جام جم از حرم مطهر رضوی با بیان این که سیره حضرت رضا(ع) گسترده است و معارف این حضرت فوق العاده فراوان و فراگیر است، تصریح کرد: بخشی از معارف وسیع حضرت رضا(ع) را در کتاب ۷۰۰ صفحه ای تالیف کرده ام.

وی با بیان این که به قدری نکات اخلاقی عجیبی در سیره این امام است که اگر جامعه ما بیش تر با این نکات آشنا شوند  و نسل جوان به مطالعه ای آثار بیایند آنچه امروز در جامعه می بینیم متحول می شود، تصریح کرد: مشکل همه ما در این است که گاهی زبان به خوبی سیره را بیان نمی کند و یا عمل ما با سیره علی بن موسی الرضا(ع) تطبیق ندارد یعنی کوتاهی از ماست.

حجت الاسلام تقوی یکی از مهمترین رسالت های ما که مورد انتظار و مطالبه حضرت رضا(ع) از جامعه بشری است را دفاع از دین مبین اسلام و تبلیغ و ترویج آن در جوامع مختلف دانست و خاطر نشان کرد: امام رضا(ع) در همه عمر به تبلیغ می پرداختند.

رییس مرکز فقهی جواد الائمه با بیان این که حضرت رضا(ع) در طول سیره خود لحظه ای از تبلیغ دریغ نکردند، اظهار کرد: بدین سبب همه عمرشان صرف تبلیغ شد و مدتی که در خراسان بزرگ بودند اوج این تبلیغات بود.

وی با بیان این که علی بن موسی الرضا(ع) از هر فرصتی در عمر با برکت خود برای تبلیغ دین استفاده می کردند، بیان کرد: البته اینگونه نبود که ایشان حتما به سخنرانی و یا منبر بروند بلکه از هر شرایط و ظرفیتی برای تبلیغ دین استفاده می کردند.

حجت الاسلام تقوی با بیان این که همانطور که ذره های کوچک توده بزرگی را به وجود می آورند گناه های کوچک نیز جمع شده و با آتشی که ایجاد می کنند وجود انسان ها شعله ور می شود، خاطر نشان کرد: امروز توقع حضرت رضا(ع) از همه ما این است که با همه شرائط دست به دست هم دهیم و آن خواسته امام رضا(ع) یعنی دفاع از امامت و ولایت را تحقق بخشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 1 =