حل مشکلات اقتصادی کشور بدون اصلاح نظام بانکی امکان پذیر نیست

حل مشکلات اقتصادی کشور بدون اصلاح نظام بانکی امکان پذیر نیست
حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وقتی بانک ها سود ۳۰ درصد می گیرند، وضعیت تولید سامان پیدا نخواهد کرد،اظهار داشت: تا مشکل بانک ها حل نشود، مشکل اقتصاد حل نخواهد شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی، از مراجع تقلید، امروز در مراسم جشن میلاد امام هشتم(ع) که در محل اجرای پروژه بزرگ مجتمع ثامن الحجج در حاشیه شهر مشهد مقدس برگزار شد، با اشاره به سیره سیاسی آن حضرت، اظهار کرد: احساس می کنم در پذیرش ولایتعهدی توسط امام رضا(ع)، فقط اجبار ایشان دخیل نبود و در واقع ایشان می دانستند که با پذیرش این موضوع، در برابر عوامل نفوذ فرهنگی به مبارزه خواهند پرداخت.

پذیرش ولایتعهدی، سیاست فرهنگی امام رضا(ع) بود

این مرجع تقلید با اشاره به توطئه های مأمون عباسی برای براندازی جریان امامت و ولایت، خاطرنشان کرد: امام هشتم(ع) با پذیرش ولایتعهدی و حضور در مناظره های علمی که در دربار مأمون برگزار می شد و نیز غلبه پی در پی بر جریانات فکری غیر توحیدی، با استفاده از موقعیت خود جلوی نفوذ مذاهب اسلامی در کشور را گرفتند.

وی افزود: گویا امام هشتم(ع) توجه داشتند که کشور ایران مهمترین پایگاه شیعیان اهلبیت است و وجود بارگاه ایشان در این منطقه، کشور ما را بیمه می کند. امروز همان اتفاق افتاده است و جمعیت ۲۰ میلیونی زواری که سالانه به مشهد مقدس مشرف می شوند، نشانه این موضوع است که اینجا پایگاه اسلام و اهلبیت است.

حل مشکلات اقتصادی کشور بدون اصلاح نظام بانکی امکان پذیر نیست

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخش دوم سخنان خود با اشاره به روایتی از امام هشتم(ع) که محاسبه نفس را لازمه سلوک به سوی خداوند معرفی می فرمایند، اظهار کرد: علاوه بر مسائل فردی، اگر در مسائل اجتماعی نیز حسابرسی ضعیف باشد، ناگهان خبردار می شویم که هزاران میلیارد پول در یک وزارتخانه تلف شده و یا به صورت نادرست مصرف شده است.

این مرجع تقلید، بهبود وضعیت حسابرسی در کشور را لازمه پیشرفت اقتصادی، تحکیم اتحاد و انسجام ملی و افزایش صمیمیت میان آحاد مردم دانست و افزود: محاسبات ما تا به امروز ضعیف بوده و امیدواریم دولتمردان دقت کنند که این مسأله تقویت شود. امروز و در شرایطی که همه از بیکاری و مشکلات بر سر راه تولید داد می زنند، ضرورت این مسأله بیش از گذشته مطرح است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با ابراز انتقاد از عملکرد بانک ها، تصریح کرد: وقتی بانک ها سود ۳۰ درصد می گیرند، وضعیت تولید سامان پیدا نخواهد کرد. پس تا مشکل بانک ها حل نشود، مشکل اقتصاد حل نخواهد شد و مسأله تولید ملی که رهبر معظم انقلاب روی آن تأکید دارند نیز آسیب می بیند.

وی خاطرنشان کرد: تجربه عمر من این بوده که هیچ بن بستی در مسائل فردی و اجتماعی وجود ندارد. ما نباید حالت انفعالی برابر انبوه دشمنان به خود بگیریم بلکه باید با شجاعت به مبارزه با مشکلات برویم. امام راحل با این دیدگاه انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند و امروز نیز جانشین ایشان حقیقتا در صحنه های مختلف می درخشند و به افراد قوت روحی می دهند.

این مرجع تقلید در بخش پایانی سخنان خود اجرای پروژه مجتمع حوزوی ثامن الحجج(ع) در حاشیه شهر مشهد مقدس را در راستای مقابله با نگرانی های موجود در این منطقه، به خصوص نفوذ جریان تکفیری دانست و گفت: مشهد مقدس موقعیت خاصی دارد و باید از این موقعیت خاص استفاده کرد اما متأسفانه ما کمتر به ظرفیتی که این منطقه مقدس دارد، توجه داریم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به تهدیدات گوناگونی که علیه اسلام و نظام چمهوری اسلامی وجود دارد، جریان تکفیری داعش را محصول تفکر وهابیت قلمداد کرد و افزود: ۸۰ مدرک وجود دارد که نشان می دهد سعودی ها سرچشمه تفکر تکفیری هستند؛ از جمله این که در کتب درسی خود نوشته اند «مال و جان و خون کسانی که زائر قبور هستند، مباح است.»






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 3