حضور امام رضا در ایران سبب بیمه شدن کشور شده است

حضور امام رضا در ایران سبب بیمه شدن کشور شده است
حجت الاسلام والملسمین رجائی خراسانی حضور امام رضا در ایران را سبب بیمه شدن کشور دانست و گفت: امام صادق(ع) در وصف امام رضا(ع) فرمودند: « او فریاد رس بیچارگان، پناه بی پناهان و قائم آل محمد است، دوست داشتم زنده بمانم تا او را ببینم».

حجت الاسلام والمسلیمن مهدی رجائی خراسانی پنجشنبه در مراسم جشن ولادت امام رضا(ع) که در دفتر آیت الله موسوی اردبیلی(ره) برگزار شد گفت: دهه کرامت به دلیل ولادت سه تن از بزرگان دین ما یعنی امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) از اهمیت خاصی برخوردار است، اگر چه تاریخ دقیق ولادت حضرت شاهچراغ(ع) در ابهام است اما علما بر آن شدند تا روزی را برای بزرگداشت ایشان در این دهه تعیین کنند و این سه شخصیت کشور ما را بیمه کرده اند.

مدیر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایتی در مورد شان و جایگاه امام رضا(ع) افزود: در روایتی ابن سلیط از امام صادق (ع) خواستار معرفی امام بعد از ایشان شد، امام صادق(ع) فرمودند: «پسرم موسی دارای علم، حلم و نور ولایت است اما آن صفت و چیزی که او را متمایز می کند در سلب اوست و آن که در سلب او است فریاد رس بیچارگان، پناه بی پناهان و قائم آل محمد است. دوست داشتم زنده بمانم تا او را ببینم».

وی ترس مامون از امام رضا(ع) را دلیل فراخواندن ایشان به ایران خواند و خاطرنشان کرد: مامون می دانست که جذابیت امام رضا(ع) سبب خواهد شد تا حکومت به دست ایشان تسخیر شود، بنابراین ابتدا بر آن شد تا ایشان خلافت را قبول کنند اما ایشان ضمن مخالفت ولایتعهدی را نیز با شروطی پذیرفتند.

حجت الاسلام والمسلیمن رجائی خراسانی ایجاد رو در رویی های علمی امام رضا(ع) با دانشمندان یهودی و مسیحی را از دیگر اقدامات مامون با هدف کاهش محبوبیت امام دانست و گفت: مامون با هدف شکست خوردن امام رضا(ع) در مناظرات علمی و تخفیف جایگاه ایشان، دانشمندان یهودی و مسیحی را به مناظره با امام رضا(ع) فراخواند اما نتیجه کاملا عکسی نصیب وی شد و محبوبیت و شان علمی امام رضا(ع) بیشتر از پیش شد به گونه ای که آن دانشمندان در همان مجلس به عجز خود اقرار و فردی از آنان به اسلام گروید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 8