حوزه علمیه در عرصه دین به رسانه کمک کند

حوزه علمیه در عرصه دین به رسانه کمک کند
مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با بیان اینکه جایگاه روحانیت با دین گره خورده و معتقدیم باید در همه حوزه ها حضور داشته باشند، گفت: وجود روحانیت آگاه، به روز و شایسته در ارتقای کیفی برنامه های رسانه می تواند موثر باشد و از سوی دیگر در صورت عملکرد خوب رسانه جایگاه روحانیت تقویت می شود.

محسن نصر پور، مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی در نشست مشترک حوزه علمیه خراسان با صدا و سیمای خراسان رضوی به تلاش جدی حوزه علمیه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه بعد از حکم ایشان، ابراز امیدواری کرد: این کانون مهم شیعه در حوزه های نظری و عملی، روز به روز پویاتر شود.

وی با بیان اینکه جایگاه روحانیت با دین گره خورده و معتقدیم باید در همه حوزه ها حضور داشته باشند، گفت: وجود روحانیت آگاه، به روز و شایسته در ارتقای کیفی برنامه های رسانه می تواند موثر باشد و از سوی دیگر در صورت عملکرد خوب رسانه جایگاه روحانیت تقویت می یابد.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی با اشاره به اینکه تقویت جایگاه روحانیت و افزایش اعتماد به رسانه رسالتی دو سویه است، ابراز کرد: باید این شان را در همه امور حفظ و تقویت کرد و رسانه ملی و استانی ماموریت دارد روحانیت و حوزه های علمیه را در جایگاه ارشادی و معنوی خود به جامعه نشان دهد.

وی به انتخاب کارشناسانی برجسته و فاضل با کمک و مشاوره حوزه علمیه برای رسانه اشاره کرد و آشنایی به مسائل روز و حساسیت ها و امور اجتماعی جامعه را برای این کارشناسان مهم خواند.

نصرپور از حوزه علمیه خراسان خواست نسبت به عرصه های اخلاقی، اعتقادی، خانواده، جوان، سیاسی و … به صورت تخصصی در رسانه استانی حضور یابد.

وی با تاکید بر اهمیت توجه به سبک زندگی، حوزه نظریه پرداز ی دینی، قرآن در سطوح گوناگون، جریان شناسی ضد دین، الگوی های دینی، هدایت به سایر ظرفیت های دینی و… را خواستار شد.

مدیر کل صداوسیمای خراسان رضوی چهار محور دین، اخلاق، امید و آگاهی را ماموریتی مهم خواند و گفت: معاد، آموزش نماز و تاثیر آن، تقلید و بیان ضرورت عمل و دستیابی به احکام شرعی، پاسخ به احکام شرعی و عفاف و حجاب از جمله مواردی است که حوزه علمیه می تواند به رسانه کمک کند.

وی تصریح کرد: طبق دریافت آماری درباره اعتقاد به محبت اهل بیت(ع) و باور دینی بیشتر جوانان نسبت به این امر اهتمام و ارادت دارند.

نصرپور در پایان از حوزه علمیه خراسان خواست تا نسبت به فعالیت هایی که در واقع منویات مقام معظم رهبری بوده و عملیاتی شده است، رسانه ای شود تا عموم مردم از آن آگاه شوند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = 12