تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است

تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است
مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است و این مشارکت باید در مدیریت مطلوب قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی اظهار داشت: حوزه های علمیه انقلابی است و انقلابی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه انقلاب از حوزه های علمیه نشأت گرفته است، گفت: اگر حوزه بخواهد در تمام عرصه ها پاسخگو و فعال باشد باید از سرمایه های غنی علمی برخوردار شوند.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: اگر هدف از یک حرکت انقلابی مورد نیاز تشکیل جامعه نمونه و الگوی اسلامی باشد نخستین الزام آن علم است.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی تصریح کرد: علمی که امروز مورد نیاز است و می توان با آن پاسخگوی جامعه و جهان بود، علمی است که کارآمد و روزآمد باشد و با رویکردهای فقه حکومتی بتواند حرکت کند.

وی ادامه داد: طلبه هایی که وارد حوزه های علمیه می شوند قبل از هر چیزی باید در مسیر تعلیم و تزکیه قرار بگیرند و جامعه برای این که حوزه انقلابی داشته باشد باید معنای انقلاب بودی را درک کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان خاطرنشان کرد: طلبه ها در حوزه باید با روحیه جهادی پرورش پیدا کنند و باید بدانند حوزه تنها جایی برای مدرک گرفتن نیست.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با بیان اینکه حوزه انقلابی شعار نیست بلکه علم و عمل است، اظهار کرد: باید از مدارس علمیه بزرگمردانی پرورش پیدا کنند که در آینده سکان دار حرکت های انقلابی نظام دینی باشند.

وی افزود: روحانیان و علما در مدارس باید از اخلاق مطلوب برخوردار بوده و برای دیگران الگو باشند، حضور روحانیان در هر مکانی باید مانند شمعی نورافشانی کرده و جامعه را هدایت کند.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مدیر در حوزه باید متدین، تحول گرا، جهادگر، مخلص و انقلابی باشد، گفت: تحول در حوزه های علمیه نیازمند مشارکت فراگیر حوزویان است و این مشارکت مردمی باید در مدیریت مطلوب قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی عنوان کرد: تعلیم و تزکیه مانند دو بال هستند و باید در مسیر آن حرکت کرد و علم، عمل، تعلیم و تزکیه در حال و هوای مدارس علمیه موج بزند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10