شخصیت امام رضا غیر قابل توصیف است

شخصیت امام رضا غیر قابل توصیف است
آیت الله سیدان با بیان اینکه شخصیت امام رضا(ع) غیر قابل توصیف است، گفت: این امام همان حق سرپرستی بر مردم داشته و از نظر جهات علمی ، اخلاقی و عملی در جایگاه بلندی قرار دارد و دریک کلام او عالم آل محمد است.

آیت الله سید جعفر سیدان، در جلسه اخلاق هفتگی خود که با حضور جمعی از طلاب برگزارشد اشاره به میلاد امام رضا(ع) گفت: شخصیت حضرت رضا(ع) غیرقابل توصیف است.

وی ادامه داد: ایشان منتخب خدایند، حق سرپرستی بر مردم دارد، از نظر جهات علمی ، اخلاقی و عملی در جایگاه بلندی قرار دارند و دریک کلام او عالم آل محمد است.

این عارف و استاد اخلاق با اشاره به آیه آیه ۳۹ از سوره نجم که خداوند می فرماید: ” وَأَنْ لَیْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَی اینکه براى انسان جز حاصل تلاش او نیست” ابراز داشت: خیلی از کمالات در ارتباط با کسب و تلاش و سعی انسان است و هر کس سعیش بیشتر، بهره اش بیشتر خواهد بود.

وی بیان داشت: بعضی کمالات کسبی اند مثل طبیب و فقیه و متخصص شدن، اما یکسری کمالات را خدا به بندگان خاص خود داده و در انتخاب آن ها برای انسان اختیاری نیست.
آیت الله سیدان اذعان داشت: سوالی که مطرح می‌شود چطور انسان را مختار معرفی شده ولی در سوره قصص آیه ۶۹ بیان شده برای انسان اختیاری نیست.
وی در توضیح این شبهه تصریح کرد: این عدم اختیار در عدم انتخاب پیامبر و جانشینان پیامبر توسط انسان است و پیامبر و ائمه بالغ کننده اند و اما انتخاب به دست خداست.
آیت الله سیدان در پایان گفت: در عیون اخبارالرضا روایتی است که در آن بیان شده علوم مارا فرا بگیرید که با هرکه بحث کنید پیروزید. یادگیری علوم و توسل به ائمه یاری مسلمین را در مناظرات علمی و مشکلات در پی خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + 3 =