تولیت آستان قدس رضوی: مشهد باید به مرکز گفتمان میان ادیان تبدیل شود

 
حجت الاسلام والمسلمین رییسی گفت: با توجه به اینکه امام رضا(ع) پرچمدار گفتگو با ادیان بودند باید تلاش شود بهترین کرسی های گفتگوی بین ادیان، بهترین سروده ها و پژوهش ها در مشهد شکل بگیرد و مشهد مرکز این گفتمان باشد.
 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، امروز با حضور جمعی از مسؤولین مشهد مقدس و گروهی از فرهیختگان در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، گفت: امروز باید به دنبال مطالب نابی همچون مباحث شهید مطهری که پیام دار هستند باشیم و در حوزه متدولوژی و انتقال مفاهیم بازنگری جدی و عمیق داشته باشیم.


تولیت آستان قدس رضوی خواستار ایجاد باشگاههای اندیشه ورزی، گفتگو بین مذاهب و گفتمان ادیان شد و عنوان داشت: بخشی از بودجه ها باید به منظور پژوهش و در راستای گره گشایی جامعه صرف شود.

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه امام رضا(ع) پرچمدار گفتگو با ادیان بودند باید تلاش شود بهترین کرسی های گفتگوی بین ادیان، بهترین سوره ها و پژوهش ها در مشهد شکل بگیرد و مشهد مرکز این گفتمان باشد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: باید طوری اندیشیده شود که هر زائر فرهیخته مقداری از زمان خود را برای انتقال مفاهیم و یافته های خود در این باشگاههای اندیشه ورزی بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی مطرح کرد: برای پاسخگویی به مسائل اقتصادی، فرهنگی، بانکداری و… باید نیاز سنجی شود و بعد از نویسندگان و پژوهشگران و اندیشه ورزان برای رفع سوال و پاسخگویی قدم بردارند.

تولیت آستان قدس رضوی کتابخانه آستان را خزانه ارزشمندی دانست که می تواند به عنوان مکانی برای تولید علم و پژوهش قرار گیرد.

وی تصریح کرد: کتابخانه آستان قدس باید آخرین یافته های علمی، به ویژه با استفاده از منابع دیجیتال در اختیار دانشگاهیان و حوزویان قرار دهد؛ چرا که در حوزه های علمیه و دانشگاههای قم و مشهد اساتید بسیاری هستند که آماده پژوهش های موضوعی آستان مقدس امام رضا(ع) هستند.

گفتنی است در پایان این مراسم ضمن قرائت بیانیه هیئت داوران، از برگزیدگان دهمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی تقدیر شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10