امام رضا مبارزه ای مستمر با انحرافات فرهنگی داشتند

امام رضا مبارزه ای مستمر با انحرافات فرهنگی داشتند
حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که عده ای در برابر فضیلت امیر مومنان(ع) سرستیز داشته و احادیث را به سود خود جعل می کردند، گفت: امام رضا(ع) به شدت با انحراف فرهنگی زمان در بدنه جامعه مبارزه می کردند.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا، مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با اشاره به سبک و سیره زندگانی حضرت رضا(ع) گفت: یکی از فعالیت های حضرت رضا(ع) در دوران امامت ایشان ترجمه کتب مغرب زمین وارد شده به سرزمین اسلام یعنی حجاز، عراق و ایران بود.

وی با بیان این که متاسفانه در آن زمان و شرایط مترجمین فارسی زبان و عرب زبان این کتب را ترجمه می کردند اما به سبب کاستی در علم و دانش خویش و یا بدین جهت که بهره ای از مکتب اهل البیت(ع) نداشتند دین را به انحراف می کشیدند، تصریح کرد: بدین سبب امام رضا(ع) خودشان همراه با ۴۶ نفر از شاگردان ترجمه این کتب را بر عهده گرفته بودند.

مبارزه سرسختانه و مستمر امام رضا(ع) با انحرافات فرهنگی زمان

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی نقش امام رضا(ع) را اثر گذار در راستای تایید محتوای فرهنگ وارد شده به سرزمین ایران، عراق و شام آنروز دانست و خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی زمانی که می دیدند ترجمه های موجود به دست حضرت رضا(ع) غلط گیری می شد و مطالب حکمت آموز تحت نظر ایشان بود اعتماد نسبت به دین نیز اوج می گرفت.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که در آن زمان برابر فضیلت امیر مومنان(ع) عده ای سرستیز داشته و احادیث را به سود خود جعل می کردند، بیان کرد: امام رضا(ع) به شدت با انحراف فرهنگی آن زمان در بدنه جامعه مبارزه کرد.

ذکر حدیث و روایت باید با استناد به منابع مستند دینی باشد

وی با بیان این که امام رضا(ع) همواره به شاگردان خود این چنین می آموختند که هرگاه حدیثی را نقل می کنید حتما با ذکر منبع و با ارجاعات مستند به ائمه معصومین باشد، خاطر نشان کرد: هنگامی که حضرت رضا(ع) نیز می خواستند امت اسلامی را نصیحت حکیمانه ای کنند آن را با ذکر سلسله طلایی حدیث نقل می کردند.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه با بیان این که توحید انسان را در حصار امن الهی قرار می دهد به آن شرط که بشریت در سرچشمه و به تبعیت از دستورات و فرامین ولایت بنشینند، ابراز کرد: توحید انسان زمانی کامل می شود که امت اسلامی از آب گوارای ولایت جامعه سیراب شوند و در رکاب اولیاء الله قرار بگیرند.

حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که دستور حضرت رضا(ع) مبتنی بر آن بود که همه بشریت کلامشان را بیاموزند چراکه اگر با زیبایی های آن آشنا شوند حتما تبعیت می کنند، گفت: امروز نیز می بینیم کلام حضرت رضا(ع) هدایت گر و نوید بخشی برای همه طلاب و اساتید حوزه های علمیه و کسانی است که نقش الگو و مربی را دارند.

مناظرات امام رضا(ع) مقدمه ای برای بیان کلام حق و معارف دینی بود

وی با بیان این که کلام معصومین همواره نقش هدایتی خود را در هر عرصه و جایگاهی ایفا می کند، بیان کرد: در آن زمان مامون همواره تلاش در راستای تبلیغات و جذب جهانیان به حکومت خود، مانور بر عظمت وجودی نبی مکرم اسلام(ص) و مبارزه با فرهنگ غرب و شرق آن روز می کرد اما با این حال در تلاش برای بایکدسازی حضرت رضا(ع) نیز بود.

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان این که حضرت رضا(ع) در دوران خود با مناظرات تلاش در بیان معارف ناب دینی و تجلی اسلام حق و حقیقت داشت، تصریح کرد: هر یک از مناظرات حضرت رضا(ع) هدف و مقدمه ای برای بیان کلام حق در بیان حکیمانه حضرت رضا(ع) بود که همه این مناظرات به نفع اهل البیت(ع) به پایان می رسید.

حجت الاسلام فرازی نیا در پایان به ضرورت الگوگیری از سیره ثامن الحجج(ع) به عنوان عامل هدایت امت های بشری اشاره و بیان کرد: آنچه که امروز در این کشور به آن افتخار می کنیم حضور این امام معصوم در ایران اسلامی است که باید قدر بدانیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 9