گزارش عمر شیعیان اهل بیت، تجلی هماهنگی با سیره ائمه معصومین است

مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با درجه بندی مراتب معرفت امت اسلامی نسبت به عظمت ائمه اطهار گفت: عده ای از دسته عاشقین با معرفت اهل بیتند که گزارش عمرشان تجلی هماهنگی با خط سیر آنان است.

حجت الاسلام عباس فرازی نیا، در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی به سبک زندگی رضوی در آیینه تاریخ اشاره کرد و گفت: باید با تامل در تک تک صفحات تاریخ و رصد جزء به جزء وقایع پیرامونی همراه با الگوبرداری از سیره ائمه اطهار، در راستای محور حق و حقیقت گام برداشت.
وی با بیان این که حضرت رضا(ع) در طول تاریخ اسلام همواره محور هدایت مومنان و مسلمانان بوده اند، تصریح کرد: آنقدر نقش امام رضا(ع) برجسته شده بود که حکومت مامون در مدینه احساس خطر کرد که ایشان همراه با یاران و نزدیکان در مکه و مدینه قیام کنند و بدین سبب امام رضا(ع) را با تهدید از مدینه به خراسان انتقال داد.
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی حضور ثامن الحجج(ع) در ایران اسلامی را افتخاری برای همه امت های اسلامی به خصوص خراسان دانست و با بیان این که همواره ده ها هزار نفر از ایشان در جریان سفرهایشان استقبال می کردند، به سفر نیشابور به عنوان یکی از نمونه های این اقبال عمومی مردم اشاره کرد و لازمه اطاعت و تبعیت ملت ها را از حق و حقیقت اتصال مستمر آنان به سرچشمه ولایت و اعتقاد به خداپرستی دانست.
حجت الاسلام فرازی نیا با بیان این که امام رضا(ع) به همه عنایت و کرامت داشتند اما تنها بخشی از آن در تاریخ اسلام نقل شده که باید با تاسی به سیره ائمه اطهار رفتارمان مبنای دینی پیدا کند، اظهار کرد: همه باید بدانند که امام معصوم از جانب خداوند متعال است و با پذیرش این نماینده بر حق از او تبعیت کنند چراکه امام داناترین مردم نسبت حرام و حلال الهی است.
وی با بیان این که همه مومنان مدعی معرفت باید بدانند که امام معصوم از همه حیات دنیایی و فانی بی نیاز است و همه جهانیان محتاج امام معصومند، اظهار کرد: عده ای تنها امامان معصوم را دوست دارند و محبین اهل بیتند که امتیاز خاصی نیز دارند.
مدیر ارتباطات حوزوی و امور فرهنگی آستان قدس رضوی با درجه بندی مراتب معرفت امت اسلامی نسبت به عظمت ائمه اطهار اظهار کرد: برخی تنها محب اهل بیت(ع) هستند اما عده ای از دسته پیروان و شیعیان آنان بوده و از عاشقین با معرفت اهل بیتند که در رفتار، کردار و منش خود از آنان تبعیت می کنند و گزارش عمرشان تجلی هماهنگی با خط سیر آنان است.
حجت الاسلام فرازی نیا با تمجید از آنانی که همواره ائمه معصومین را جلودار، پیشرو و ولی خود می دانند، ابراز کرد: در حقیقت اینان شیعه اهل بیتند که هرگز میان خود و امامشان فاصله و انفکاکی نیانداخته و مانعی نیز ایجاد نمی کنند بلکه همواره همراهی با امامان معصوم دارند و بدین ترتیب تا بهشت برین در رکاب معصومین نیز می مانند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 8