مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان: برنامه جامع تبلیغ در حوزه علمیه خراسان تدوین شده است

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: به زودی برنامه جامع تبلیغ از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ارائه می شود تا مدارس علمیه بتوانند فعالیت ها و برنامه های عملیاتی خود را در راستای آن دنبال کنند.

حجت الاسلام صابری تولایی، عصر امروز در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه با اشاره به عرصه های تبلیغ بر اساس مرز های جغرافیایی گفت: تبلیغ را باید در همه روستاها و شهر ها دنبال کنید.
وی افزود: شما اساتید باید طلابی تربیت کنید که بتوانند به معنای واقعی کلمه مبلغین جهانی باشند و بر تربیت هر یک از طلاب به عنوان سربازان امام عصر(عج) حساس باشید.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان آیت الله علم الهدی را شخصیتی دانست که ارائه بیانشان در کشور لرزه ایجاد می کند، گفت: در فضای حوزه های علمیه به چنین شخصیت هایی نیاز داریم؛ از این رو از اساتید خواست تا در این خصوص نسبت به تربیت طلاب انقلابی و محرک به شدت دغدغه داشته باشند.
حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به عرصه های تبلیغی در حوزه های اخلاقی، اقتصادی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی خاطرنشان کرد: اساتید معزز باید در همه عرصه ها نسبت به تربیت طلاب مجاهد و انقلابی دغدغه داشته باشند و در هیچ زمینه ای دست از تبلیغ معارف دینی برندارند.
وی با بیان این که همه روحانیون به سبب گستردگی شاخه های علمی و معرفتی باید بتوانند در همه موضوعات تخصص داشته باشند، ابراز کرد: معاونت تبلیغ باید در حوزه کهن خراسان روز به روز تقویت شود و به زودی نیز برنامه جامع تبلیغ از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ارائه می شود تا مدارس علمیه بتوانند فعالیت ها و برنامه های عملیاتی خود را در راستای آن دنبال کنند.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان  با بیان این که امروز برخی طلاب با خلاقیت ۷۵۰ منبر کوتاه تولید کردند که این فعالیت های خلاقانه باید به عنوان الگویی برای دیگر طلاب باشد، اظهار کرد: امروز مدل های جدیدی در عرصه های تبلیغی وارد شده و بر اساس این مدل ها روحانیون باید در تبلیغ محتواسازی کنند.
حجت الاسلام صابری تولایی در ادامه مفهوم تبلیغ اجتهادی را آن دانست که مبلغ مصرف کننده به مبلغ مولد تبدیل شود و مهمترین اهداف تبلیغ را فردسازی، امت سازی، حکومت سازی و تمدن سازی عنوان کرد که باید در هر مقیاسی این رسالت سنگین را به صورت جامع دنبال کرد.
وی با بیان این که بنا نیست انسان های متخلق به اخلاق آرام و ساکن تحویل دهیم، از اساتید انقلابی خواست تا طلابی تربیت کنند که همواره بجوشند، هرگز آرام و قرار نداشته باشند و با فعالیت های عملیاتی خود در حوزه های اندیشه، رفتار و احساس بتوانند عمیقا اثر گذار باشند.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که در تبلیغ به امت سازی بیاندیشید تا افراد بی تفاوت نباشند، از آنان خواست تا به استکبار ستیزی، حمایت از مظلومان، ولایتمداری و کادر سازی به عنوان الزامات اساسی و بنیادین حکومت سازی بیاندیشند و هدف اصلی در تبلیغ را همین حکومت سازی دانست.
حجت الاسلام صابری تولایی با بیان این که روحانیون در تبلیغ به دنبال تقویت بینش طلاب باشند و کاری کنند تا آنان با جد و جهد از ترس و یاس در مسیر تبلیغ دوری کنند، افزود: از هر چه خداوند متعال روزی تان قرار داده در راستای تبلیغ دین استفاده کنید و حتی اگر جانتان در خطر است، بازهم برای تبلیغ دین مضایقه نکنید.
وی ادامه داد: امروز باید از ظرفیت زمان های مناسبتی استفاده خاص برده و شان تبلیغی آن را قدر بدانید، ظرفیت ها را بشناسید و متناسب با روش تقابل دشمنان در برابر آنان ایستادگی کنید.
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان این که رده مخاطبین و مستعمین خودتان را بشناسید، به ضرورت شناخت زمینه های هجوم اشاره کرد و از همه روحانیان خواست تا از تبلیغ دین در راستای اشاعه معارف دینی استفاده کنند.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 3 =