روحانیت اجازه نفوذ فکری و فرهنگی را به دشمن ندهد

روحانیت اجازه نفوذ فکری و فرهنگی را به دشمن ندهد
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: امروز دشمن با یک برنامه حساب شده در خط براندازی معارف اهل بیت برآمده، چون به این نتیجه رسیده اند که معارف شیعه با جهانخواری استکبار سر سازش و تعامل ندارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار طلاب و فضلای حوزه های علمیه «سفیران هدایت» و «دارالولایه» استان سیستان و بلوچستان که در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن دهه اول ماه ذی الحجه، اظهار کرد: بر حسب تجلی خاصی که ذات مقدس پروردگار برای حضرت موسی(ع) داشته، چه بسا در این ایام تجلی خاص الهی در دل های مؤمنان وجود داشته باشد و دل ها توجه بیشتری نسبت به عبودیت پروردگار پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به طلاب حاضر در این دیدار، گفت: شما برادران جوان هنگامی به کسوت مقدس روحانیت در آمده اید که شاید در این دوره زمانی، نوکری برای امام زمان(عج) و وقف شدن برای بقیه الله موضوعیت بیشتری نسبت به هر زمان دیگری دارد. این که ما آرزو می کنیم جزو اعوان و انصار امام زمان(ع) واقع شویم، در شرایط و زمانی صورت گرفت که کسوت روحانیت از هر دوره دیگری بیشتر به عنوان نماد سربازی در سپاه امام زمان(عج) مطرح شده است.

وی افزود: امروز خوشبختانه در بستر زندگی سیاسی اجتماعی شیعه، این انقلاب مقدس پیروزمند به راه افتاده و در مسیر حرکت و اتصال به ظهور امام زمان(عج) و زمینه ساز ظهور و فرج ایشان است. شما زمانی در کسوت مقدس سربازی امام زمان(عج) قرار گرفتید که این خصوصیت موجود است و این در حالی است که در زمان ما چنین مسأله ای موجود نبود و جریان روحانیت صرفا جریانی برای دینداری مردم قلمداد می شد.

آیت الله علم الهدی حوزه علمیه سیستان و بلوچستان را دارای نقش کلیدی در مقابله با نفوذ فرهنگی و فکری بیگانگان دانست و تصریح کرد: شما در نقطه حساسی هستید که نقش یک مرزبان را برای امام زمان(عج) ایفا می کنید. منطقه سیستان در طول تاریخ مرزبان شیعیان قرار گرفته است و این مرزبانی به دو مفهوم حفاظت از مرزهای جغرافیایی که جلوی تجاوز بیگانگان علیه تشیع را گرفته و همچنین از نظر فکری و فرهنگی وجود دارد. معارف، رسوم و فرهنگ اسلامی آنچنان در اهالی سیستان تعمق پیدا کرده که امکان نفوذ فرهنگی برای دشمن را سلب کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز دشمن با یک برنامه حساب شده در خط براندازی معارف اهلبیت برآمده است، چرا که دشمنان ما به این نتیجه رسیده اند که معارف شیعه با جهانخواری استکبار سر سازش و تعامل ندارد.

وی افزود: فرصت خدمت را در دوران طلبگی از دست ندهید چرا که اگر بخواهید خدمت به ساحت امام زمان(عج) را به دوران پس از تحصیل خود موکول کنید، فرصت را از دست داده اید و ممکن است در نتیجه از بین رفتن خدمت شما، دشمن نسبت به نفوذ خود اقدام کند. البته جمع بین تحصیل و خدمت امری مشکل است اما راه موفقیت شما همین مسأله است.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    2 + = 3