نظام آموزشی کشور نیازمند اصلاح جدی است

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: باید نهضتی آغاز شود تا آموزش و پرورش و دانشگاه های ما اصلاح شوند.

حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز پیش از ظهر امروز در پنجمین روز از دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی که با حضور صدها تن از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد مقدس در حال برگزاری است، به ابراز انتقاداتی نسبت به نظام آموزشی کشور پرداخت و اظهار کرد: باید نهضتی آغاز شود تا آموزش و پرورش و دانشگاه های ما اصلاح شوند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: با وجود این که قرآن کریم مجموع علم انسان ها را علمی اندک قلمداد فرموده، ما پس از کسب مدرک تحصیلی خود را فارغ التحصیل می دانیم و به همین دلیل تمام افرادی که فارغ التحصیل نامیده می شود، بی استفاده خواهند شد.

وی با تأکید بر لزوم جایگزینی مهارت آموزی به جای محفوظات درسی، خاطرنشان کرد: هر کسی در رشته ای مهارت دارد و باید در آن رشته به تحصیل بپردازد چرا که اگر مهارت مورد علاقه خود را کسب نکند، شغلی نخواهد داشت و در نتیجه نمی تواند تشکیل خانواده دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: مساجد و حوزه های علمیه باید برای فرصت تعطیلات تابستانی ۱۹ میلیون نفر فرهنگی که شامل معلمان، دانشجویان و دانش آموزان می شود، برنامه ریزی داشته باشند و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد اگر می خواهند مردم را به مسجد جذب کنند، باید با خدا رفیق باشند. فعالان کانون ها باید بیش از سایر افراد قرآن را بیاموزند و به وسیله معارف قرآنی، مردم را به سوی مسجد جذب کنند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، اظهار کرد: هیچ روزی مانند روز عرفه و هیچ شبی مانند شب قدر وجود ندارد و از همین رو تلاش کنید تا خیر و برکت خود را در این روز از خدا بگیرید.

در ابتدای این مراسم، محمدرضا جعفری، معاون آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور نیز طی سخنانی ایام دهه اول ماه ذی الحجه را فرصت مغتنمی برای جبران نواقص وجودی انسان دانست.

وی با تأکید بر ضرورت بهره گیری فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از فرصت های پیش رو، خاطرنشان کرد: مسجدی که بتواند به مردم خدمت کند، به تراز اسلامی رسیده است. اگر هنری دارید یا کمکی دارید از طریق مسجد اقدام کنید.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 10