دیدار مسئول دفتر ریاست جمهوری با مراجع و علماء

رییس جمهور دولتمردان را موظف به اجرای فرمایشات رهبر انقلاب کند/ دولت وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کند/امنیت کشور حاصل وحدت و از خودگذشتگی افرادی چون شهید حججی است/مشکلات اقتصادی باید با تدبیر رفع شود/ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه همواره برقرار باشد/ دولت نظارت جدی بر قیمت ها داشته باشد/بنای دولت ارتباط نزدیکتر با حوزه و مراجع است/ دولت حتما به توصیه های مراجع ترتیب اثر می‌دهد/حل معیشت مردم در گرو جلوگیری از واردات است/ اسلامی کردن بانک ها نباید صوری باشد
 
 

 

رییس جمهور دولتمردان را موظف به اجرای فرمایشات رهبر انقلاب کند/ دولت وقت خود را صرف حل مشکلات مردم کند
حضرت آ‌یت الله علوی گرگانی با بیان این که در انتخاب روش در جامعه حتما میزان و ملاک باید رهبری باشد، گفت: رییس جمهور باید این مسأله را تقویت کند و از اعضای دولت خود بخواهد که مطالبات پرخیر و فایده رهبر معظم انقلاب در جامعه پیاده شود.

حضرت آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور گفت: همه ما درد جامعه را داریم و می دانیم که جامعه چه مشکلات و کمبودهای دارد.

وی افزود: رییس جمهور می داند که جامعه دارای کمبودهای سختی است و جبران آن راهی ندارد مگر این که دست به دست هم دهیم و برای حل مشکلات در یک مسیر قرار بگیریم، جامعه در صورتی می تواند موفق شود که رشته واحده ای بر آن حاکم باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که جامعه همانند دانه های تسبیح هستند که اگر نخ تسبیح نباشد از هم می پاشد، اظهار داشت: در جامعه گروه های گوناگونی حضور دارند، برای انجام کارها باید همه در رشته واحد باشند و این رشته واحد رهبر معظم انقلاب هستند که مملکت به دست مبارک ایشان است.

وی ادامه داد: اگر بنا است که در کارهای جامعه موفقیت داشته باشیم همه گروه های جامعه باید در مسیر رهبری باشند و در خط رهبری قرار گیرند، افراد برای موفقیت باید نظر مبارک رهبر انقلاب را پیگیری کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: در انتخاب روش در جامعه حتما میزان و ملاک باید رهبری باشد البته می توان نظرات را به ایشان ارائه کرد، سفارش ما به رییس جمهور این است که در این مسیر احتیاط کند و مراقب باشد که خلاف نظرات رهبری انجام نشود و فرمایشات ایشان اجرایی شود، همچنان که تا کنون داشته اند اما تأکید می کنیم که بیشتر از این رعایت شود، رییس جمهور از مسیر آقا جدا نبوده و نیست و ان شاءالله در همین مسیر باشند.

وی عنوان کرد: رییس جمهور باید این مسأله را تقویت کند و از اعضای دولت خود بخواهد که منویات خیر و پرفایده رهبر معظم انقلاب در جامعه پیاده شود تا شاهد نتایج خوبی باشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه باید بر اساس کار کارشناسی حل شود، برای حل مشکلات کارشناسان زمینه های گوناگون باید بنشینند و با هم فکری راه چاره ای بیندیشند، اقتصاد، امور اجتماعی و دینی مردم و جامعه بسیار مهم هستند و باید برای آن ها کار شود.

وی اضافه کرد: در این دوره دولت کار باید بهتر از گذشته باشد چون تجربیاتی به دست رییس جمهور و دولتمردان آمده که باید استفاده کنند، انتظار ما این است که کارهای جدیدتری از رییس جمهور ببینیم که جامعه بگوید رییس جمهور فعلی با گذشته تفاوت هایی داشته است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که دولتمردان باید وقت خود را برای رسیدگی به کار و حل مشکلات مردم صرف کنند، گفت: امروز مسائل کشور فوق العاده سخت و پیچیده شده است، فشارهایی بسیاری بر مردم وجود دارد و هرچه فشارهای بیشتری بر مردم باشد انتظارات بیشتر خواهد شد و توقعات بیشتر می شود.

وی افزود: اگر مردم زودتر در آسایش قرار داده شوند انتظارات کاهش پیدا می کند، کشور ما حا تورمی پیدا کرده است و با هر کس که صحبت می شود ناله می کند و گرفتاری دارد، فشار بر جامعه توقعات را بالا می برد و کار برای دولت سخت می شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که همه باید دست به دست هم دهیم تا مشکلات کشور حل شود، اظهار داشت: اگر کم و کاستی تا کنون بوده باید جبران شود، بنده برای دولتمردان دعا می کنم و توفیقات آن ها را از خداوند می خواهم، امدواریم شاهد حل مشکلات مردم باشیم که خداوند رضای خود را در رضای مردم قرار داده است.

وی خدمتگزاری به مردم را بالاترین نعمت دانست و تأکید کرد: خداوند نعمت های بسیاری به مردم کشور عنایت کرده است و در دنیای پرآشوب شاهد امنیت خوبی در کشور هستیم، اگر خدایی نکرده نعمت رهبری را نداشته باشیم همه چیز از دست می رود.

 

 

 

 
امنیت کشور حاصل وحدت و از خودگذشتگی افرادی چون شهید حججی است
حضرت آیت الله مکارم شیرازی امنیت حال حاضر در کشور را حاصل وحدت و انسجام نهادهای مختلف امنیتی، نظامی و انتظامی کشور و از خودگذشتگی افرادی مثل شهید محسن حججی دانست و گفت: باید شکرگزار این امنیت باشیم.
حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهور که عصر چهارشنبه در دفتر ایشان برگزار شد، با تبریک هفته دولت و اعیاد و مناسبت های مذهبی ماه ذی الحجه با بیان اینکه همواره از رییس جمهور حمایت کرده ام، گفتند: عبور از رییس جمهور به هیچ وجه صحیح نیست. البته نادیده گرفتن کاستی ها را نیز حمایت از رییس جمهور نمی دانم. بنده حمایت از رییس جمهور و تذکر نقاط ضعف و کاستی ها، هر دو را وظیفه خود می دانم. نقد و تذکر البته نباید با زبان گزنده باشد، بلکه باید با زبان و ادبیات دوستانه انجام شود.  

وی اصلاح نظام بانکی را از ضرورت های پیش روی دولت دوازدهم دانست و تصریح کرد: کاهش نرخ سود در روزهای اخیر اقدام خوبی بود که باید تداوم یابد. همچنین نظام مالیاتی کشور نباید فارغ از وضعیت تولید کنندگان صرفا دنبال اجرای دستورالعمل های مالیاتی و اخذ مالیات باشد؛ نظام مدیریت جزیره ای پاسخگوی حل مشکلات کشور نخواهد بود. مرجع عالیقدر جهان تشیع قاچاق را از دیگر معضلات نظام اقتصادی کشور برشمرد و با تأکید بر لزوم انجام یک جراحی بزرگ برای حل این مشکل خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر که قبلا هم بر آن تاکید کرده ام، اصلاح نظام پرداخت یارانه است. یارانه افراد غنی باید حذف شده و یارانه افراد ضعیف بیشتر شود. همچنین عمده یارانه باید به بخش تولید اختصاص یابد. حضرت آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: مسائل اقتصادی بسیار مهم هستند، اما این تلاش برای حل این معضلات نباید باعث غفلت ما از مساله مهم فرهنگ، اخلاق و دین مردم شود. اتفاقا تقویت مبانی دینی در جامعه می تواند به عملکرد متعهدانه مردم در عرصه اقتصاد و رونق این عرصه کمک کند. وی امنیت حال حاضر در کشور را حاصل وحدت و انسجام نهادهای مختلف امنیتی، نظامی و انتظامی کشور و از خودگذشتگی افرادی مثل شهید محسن حججی دانست و گفت که باید شکرگزار این امنیت باشیم. این مرجع تقلید با تصریح بر ضرورت وحدت و انسجام ملی بین همه دستگاهها و نهادهای کشور، خاطرنشان کرد: همه باید متحد و دست در دست هم، از فضای انتخابات عبور کرده و به فکر ساختن کشور باشند. پیشنهاد می کنم جلسات سران قوا به جلساتی مستمر و منظم با فواصل زمانی کوتاه تر تبدیل شود چرا که گفت و گوهای رو در رو و مستقیم بسیاری از سوءتفاهمات را رفع می کند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با ابلاغ سلام و آرزوی توفیق برای دولت و رییس جمهور، خواستار توجه جدی تر به مدیریت فضای مجازی شدند. محمود واعظی نیز در این دیدار با بیان اینکه هر بار که هر کدام از اعضای دولت خدمت مراجع محترم رسیدند، از این دیدارها بهره فراوان نصیب دولت شده است، گفت: بالاخره این دولت به اعتبار آقای دکتر روحانی، به نوعی دولت روحانیت است. به دنبال رابطه مستمر و نزدیک با مراجع عظام، علما و حوزه های علمیه هستیم. وی با تبریک اعیاد قربان و غدیر، اضافه کرد: دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم دغدغه جدی دارد. نباید به جای رسیدگی به مسائل مردم درگیر مسائل پوچ و بی فایده شویم. رییس دفتر رییس جمهور اظهار داشت: در کنار توجه به معضلات اقتصادی، دولت مسائل اعتقادی و ارزشی را نیز از نظر دور نداشته است. آقای دکتر روحانی هم خودشان در چینش کابینه این نکته را رعایت کردند و هم به وزرا و معاونین شان تاکید کرده اند که در انتخاب هایشان تدین و مردم داری افراد را ملاک اصلی و اول قرار دهند. دکتر واعظی با بیان اینکه با همدلی و صمیمت بین مردم و نظام هیچ مشکل غیرقابل حلی باقی نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: باید این وحدت و همدلی را از خودمان و میان مسئولان آغاز کنیم. دولت و همه مسئولان نظام قطعا نیازمند دعای خیر و حمایت بزرگان کشور به ویژه مراجع عظام هستند. بنده در دفتر رییس جمهور به طور جدی به دنبال یک ارتباط منظم و مستمر بین دولت با مراجع و ارتباط دولت با قوای دیگر هستم.
 
 
 
 
e
مشکلات اقتصادی باید با تدبیر رفع شود
حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس‌ دفتر رییس جمهور با بیان اینکه بنده از انبوه مشکلاتی که پیش روی دولت است، مطلع هستم، گفت: با وجود این باید با تدبیر با مشکلات مواجه شد. ما می خواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، نمی شود با دنیا درگیر شد.
مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار محمود صالحی، رییس دفتر رییس جمهور که عصر چهارشنبه و در دفتر معظم له برگزار شد،  با تبریک اعیاد قربان و غدیر به دکتر واعظی و دولت، گفت: سامان دادن و رفع مشکلات اقتصادی بسیار مهم است. درگیری های جناحی نباید موجب ناراحتی و ناامیدی مردم شود.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با تأکید بر اینکه عمل ما باید موجب آبروی اسلام شود، اظهار داشت: نباید بگذاریم مردم مأیوس شوند. باید نگاه جهان به ایران نگاهی مثبت باشد و دنیا ببیند که مردم ایران خوشبخت زندگی می کنند و به چه پیشرفتهایی رسیده اند. وی برگزاری باشکوه همراه با حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری را بسیار مهم و مایه غرور و امیدواری مردم توصیف و تصریح کرد: از گزارشی که شما ارائه کردید بسیار خوشحال و امیدوار شدم. این مرجع تقلید با تبریک هفته دولت به دولتمردان و ابلاغ سلام به رییس جمهور، اظهار داشت: ما هیچ دغدغه و توقعی جز سعادت و خوشبختی مردم نداریم و برای موفقیت دولت و بخصوص شخص آقای دکتر روحانی در این مسیر همواره دعا می کنیم. حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از دولت بابت اعزام عزتمندانه حجاج به سرزمین وحی و تلاش های گسترده دولت برای حل و فصل تنشهای منطقه ای و بین المللی تقدیر و تشکر کرد. محمود واعظی نیز در این دیدار با تبریک عید قربان و عید سعید غدیر، سلام دکتر روحانی را خدمت این مرجع معظم تقلید شیعه ابلاغ کرد و گفت: دکتر روحانی بر ارتباط مستمر اعضای دولت با مراجع عظام تقلید و حوزه های علمیه و استفاده از نظرات ایشان تاکید زیادی دارند و امیدواریم دعای خیر علما و مراجع همواره پشت سر دولت و مردم باشد. رییس دفتر رییس جمهور افزود: دولت تلاش برای ارتقای معیشت مردم و رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال را در مرکز توجه و تلاشهای خود قرار داده است. در کنار این مهم اما دولت تلاش زیادی برای تقویت ارزشها و اعتقادات مردم و استحکام باورهای دینی مردم داشته و خواهد داشت. دکتر واعظی اظهار داشت: تلاش خواهیم کرد با تعامل با قوای دیگر و نهادها و ارگانهای انقلابی، گروهها و احزاب ضمن تقویت آرامش و وحدت و صمیمیت، امنیت را به عنوان بستر همه فعالیتهای سازنده در کشور ارتقا دهیم تا به پیشرفت و توسعه برسیم.
 
 
 
 
ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه همواره برقرار باشد/ دولت نظارت جدی بر قیمت ها داشته باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه باید همواره برقرار باشد، گفت: هر چه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور مفیدتر خواهد بود،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور که عصر امروز صورت پذیرفت، با بیان اینکه ارتباط دولتمردان با حوزه های علمیه باید همواره برقرار باشد، اظهار داشت: هر چه این ارتباط و تعامل بهتر و بیشتر باشد، برای پیشرفت کشور مفیدتر خواهد بود، اما در این دیدارها باید عمل به رهنمودها نیز مدنظر قرار بگیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه یکی از موضوعات مهمی که بارها تذکر داده ایم، موضوع حرام بودن اخذ کارمزد دیرکرد در بانکها است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام اینکه اگر کسی قرضی بدهد، نباید اضافه تر از آن پس بگیرد و این به هرشکلی ربا بوده و حرام است.

وی ادامه داد: البته اگر شرط شود که قرض گیرنده در صورت دیرکرد مبلغی را به عنوان هبه به صاحب مال بدهد، اشکالی ندارد اما این فقط یکبار و مبلغ کاملا مشخص است و باید این را بدانیم که اسلام مسیر را نبسته است و در رابطه با کسانی که در پرداخت تسهیلات دیرکرد دارند، مسأله رهن و ضامن معتبر مطرح است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه امروزه در صدا و سیما وضعیت نامناسبی وجود دارد، بیان کرد: در صدا و سیما گاهی مشاهده می کنیم که مثلاً جشن رمضان را با حضور زنان و مردان بعضاً بدحجاب برگزار می کنند و یا مثلاً تبلیغاتی عظیم را برای تبلیغ یک مسأله جزئی قرار داده و یا از بانوان به صورت گسترده در تبلیغات استفاده می کنند که این مسائل درست نیست؛ باید توجه داشت که حد و مرزها در ارتباطات رعایت شود.

این مرجع تقلید افزود: برخی تبلیغ هایی که به وسیله بانوان صورت می پذیرد در حقیقت شأن و منزلت زنان را پایین می آورد.

وی با اشاره به مسأله اقتصاد و معیشت مردم، عنوان کرد: مردم تغییری در معیشت خود نمی بینند؛ در همه کشورها وقتی کالایی تولید می شود و یا خدماتی عرضه می شود، قیمت ها کاملاً معین و مشخص است، اما در کشور ما آنچنان که باید و شاید نظارت بر قیمت کالاها وجود ندارد و قیمت ها نیز همواره افزایش یافته و در همه شهرها متفاوت است که دولت باید در این رابطه نظارت بیشتری داشته باشد، چراک ه این مهم هنوز در کشور عملی نشده است؛ اشراف و نظارتی وجود ندارد؛ به هر شهری که می رویم قیمت ها تفاوت دارد و قیمت ها ثابت نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: این دولت اگر بخواهد یک خدمت ارزنده را از خود به یادگار بگذارد، باید برای تمام مواد، خدمات و کالا، کارشناسانی بگمارد تا قیمت ها را تعیین کنند و بر ثابت نگه داشتن آن اشراف کامل داشته باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: مردم رأی داده اند که دولتی بر سر کار بیاید و قانون اساسی و دیگر قوانین را که همه مسائل آن مشخص است، اجرایی کند و این نیست هر کس هر کاری که بخواهد انجام دهد و هر چه در این مسیر و در تبعیت از رهبر معظم انقلاب گام بردارید موفق تر خواهید بود.

وی در پایان با بیان اینکه  مردم باید از لحاظ اقتصادی به گونه ای قدرتمند شوند که به یارانه نیازی نداشته باشند، گفت: دولت باید زمینه ای فراهم کند که مردم به رفاه اقتصادی و اجتماعی برسند.

 

 

حل معیشت مردم در گرو جلوگیری از واردات است/ اسلامی کردن بانک ها نباید صوری باشد
حضرت ‌آیت الله سبحانی گفت: تمام کشورهای اسلامی کوشش می کنند که ربا جمع شود اما هنوز ربا در کشور ما رایج ترین مسأله است، وقتی ربا رواج پیدا کند رحمت خداوند کمتر نازل می شود، اسلامی کردن بانک ها باید حقیقی بوده و صوری نباشد.

حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید امروز در دیدار محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به آیه« إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَیُثَبِّتْ أَقْدَامَکُمْ» گفت: آیه شریفه از یک قضیه شرطیه حکایت می کند، آیه می فرماید کسانی که دین خدا را کمک کنند خداوند هم آن ها را کمک می کند.

وی افزود: خداوند کمک نمی خواهد و فوق همه قدرت ها است اما دین خدا کمک می خواهد چون دین به سعادت ما است و سعادت ما احتیاج به کمک دارد، رییس جمهور سوابق درخشانی دارد و خدمات او در دولت سابق مشهود است اما این مانع نمی شود که برخی از تذکرات داده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: فرمودید که معیشت مردم باید درست شود، کرار گفته ام که معیشت مردم در صورتی درست می شود که کار تولید شود، تولید کار هم جایی است که کارخانه ها کار کنند.

وی ادامه داد: کارخانه ها زمانی کار می کنند که جلوی واردات گرفته شود، الان هنوز این مسأله به صورت مطلوب نرسیده است، مقداری جلوی این موضوع گرفته شده اما مطلوب نیست، برای ملموس است که معیشت فرع تولید، تولید فرع کار کردن کارخانه است و آن ها در صورتی موفق هستند که نیاز داخلی را برای مردم برآورده کنند نه این که دروازه های چین باز شود و حتی ترشی چینی به فروش برسد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که کسانی که در گمرک هستند باید جوانان مؤمن را بگذارند تا به هیچ قیمت از خلاف قانون کوتاه نیایند، ابراز داشت: برای ما ملموس است که برخی از کارخانه در قم در حد تعطیل است، گاهی کارخانه ها نیمه کاره کار می کنند در حالی که نیاز کشور را کارخانه ایرانی باید تأمین کند.

وی عنوان کرد: البته این بدان معنا نیست که درها را بر روی خود ببندیم، چیزهایی است که ما نداریم و باید وارد کنیم، دولت باید نسبت به مسأله واردات حساسیت داشته باشد، ورود ۸۰۰ قلم کالا و جنس به کشور ممنوع است اما هنوز در دست انداز است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: دولت می گوید که مجلس باید این مسأله را تصویب کند اما خود دولت هم می تواند مصوبه ای داشته باشد، بالاخره کسانی که ۸۰۰ قلم را معرفی کردند از روی دلسوزی بوده و دیدند که اگر این اقلام وارد شود کارخانه ها می خوابند، مجلس و همه نهادها این مسأله را باید به زودی عملی کنند تا مردم خوشحال شوند.

وی اضافه کرد: مسأله ربا دنیای ما را خراب کرده است، تمام کشورهای اسلامی کوشش می کنند که ربا جمع شود اما هنوز ربا در کشور ما رایج ترین مسأله است، وقتی ربا رواج پیدا کند رحمت خداوند کمتر نازل می شود، اسلامی کردن بانک ها باید حقیقی بوده و صوری نباشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که بیشتر استفتائات از ما درباره اختلافات خانوادگی و مسأله دیرکرد و ربا است، گفت: روزی نیست که درباره ربا و دیرکرد سؤال نشود، بسیاری هستند که برای دیرکرد زندانی شدند، اگر فردی این چنین زندانی شود خانواده اش می ماند و زندانی کردن او نتیجه بخش نیست؛ دولت باید کاری کند که مسأله ربا از بین رفته و قرض الحسنه جای آن را بگیرد.

وی افزود: این همه اقتصاد دان و منابع اقتصادی داریم باید کاری شود که پول افراد مورد استفاده قرار گیرد و از طرفی گرفتارهایی ایجاد نشود، همه مردم می دانند که درد دنیوی اخروی کشور چیست و مشکل اشتغال و معیشت با کار و تلاش حل خواهد شد.

 

بنای دولت ارتباط نزدیکتر با حوزه و مراجع است/ دولت حتما به توصیه های مراجع ترتیب اثر می‌دهد
رییس دفتر رییس جمهور از توجه جدی دولت برای ارتباط با مراجع و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم خبر داد.
محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور امروز پس از دیدار با مراجع تقلید و پایان سفر خود به شهر مقدس قم در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی دولت به مراجع تقلید گفت: جناب آقای دکتر روحانی در آستانه آغاز دولت دوازدهم علاقه مند بودند سیاست هایی که اتخاذ کردند و برنامه هایی که برای ۴ سال آینده دارند را به استحضار مراجع بزرگوار رسانده شود.

وی افزود: برنامه های دولت باید به مراجع رسانده شود تا نظرات و راهنمایی هایی که دارند به وسیله بنده منتقل شود تا برای برنامه ها لحاظ شود، خوشبختانه از دیروز بعد از ظهر که بنده به قم آمدم ملاقات های بسیار خوبی را داشتم و دیشب هم جلسه ای با تعدادی از فضلای حوزه علمیه قم داشتیم که نکات بسیار خوبی در آن جلسه مطرح شد.

واعظی با بیان این که بنای دولت بر این است که ارتباط با مراجع و حوزه های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم ارتباط نزدیک تری باشد، اظهار داشت: در صدد هستیم که از نظرات حوزویان استفاده شود و ارتباطی دوسویه شکل گیرد.

وی ادامه داد: این ارتباط باید به گونه ای باشد که بتوانیم در برخی از فعالیت ها و تصمیم ها نظرات حوزه علمیه و حوزویان را داشته باشیم و استفاده کنیم، خوشبختانه در همه ملاقات ها شاهد این بودم که مراجع تقلید با دقت مسائل جامعه و دولت را رصد می کنند.

رییس دفتر رییس جمهور با بیان این که نکات بسیار خوبی در دیدار مراجع مطرح شد که حتما آن ها را به آقای رییس جمهور منتقل خواهم کرد، ابراز داشت: قرار گذاشیم که این ارتباط استمرار پیدا کند، قطعا دولتی هستیم که باید به نظراتی که بزرگان و مراجع دارند متکی باشیم.

وی عنوان کرد: دولت دوازدهم تحت مطالبات رهبر معظم انقلاب بنای جدی دارد با  حمایت همه جانبه و با همکاری نزدیک سران سه قوه و قوای سه گانه و همچنین نهادهای انقلابی و همه ارگان ها مانند سپاه و بسیج دست به دست هم دهیم تا بتوانیم مشکلاتی که مردم در عرصه های گوناگون دارند را حل کنیم.

واعظی خاطرنشان کرد: بنده بسیار امیدوار و خوشبین هستم فضای بسیار خوبی که بعد از انتخابات در کشور به وجود آمده فضای همدلی و آرام است و در این فضا می توانیم بیشتر به مردم خدمت کنیم، مردم مستحق این هستند که بیشتر کار کرده و مشکلات آن ها را در زمینه معیشت و اشتغال حل کنیم.

وی با اشاره به مهم ترین نکات مطرح شده از سوی مراجع اضافه کرد: از جمله مسائلی که مراجع اشاره داشتند این است که ما توجه بیشتری به دین مردم داشته باشیم، این یکی از نکات بسیار مهم است که رییس جمهور در مصاحبه سه شنبه شب خود بخش قابل توجهی از صحبت خود را به این امر اختصاص داد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت: همچنین مراجع تقلید درباره معیشت مردم و ارتباط نزدیک کارگزاران دولت با مردم مطالبی را بیان کردند و نکات خوبی بود که برای دولت آموزنده محسوب می شود، دولت حتما به نکاتی که مراجع فرمودند ترتیب اثر می دهد و دنبال خواهد کرد.

 





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11