مشکلات بانکی کشور در حال تبدیل شدن به گره کور است

مشکلات بانکی کشور در حال تبدیل شدن به گره کور است
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که مشکلات بانکی کشور در حال تبدیل شدن به گره کور است از اندیشمندان و فرهیختگان حوزه اقتصاد و دین خواست در این عرصه ورود جدی داشته باشند.

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با بیژن حاج رضایی رییس و جمعی از اعضای اتحادیه جایگاه داران سوخت کشور با بیان اینکه کشور ما در مسائل اقتصادی امروز آن طوری که باید در مسیر درست قرار ندارد، اظهار داشت: مراجع به ویژه رهبر معظم انقلاب از این وضعیت رضایت مندی خوبی ندارند، هرچند مسؤولان اجرایی کشور نیز این موضوع را می دانند.

وی افزود: البته موانعی نیز به وجود می آید که کار را سخت تر می کند، هرچند گاهی اشخاصی از درون کشور به موانع خارجی کمک می کنند؛ به هرحال در موضوعات اقتصادی بخشی از مشکلات که مربوط به عموم مردم است تنها با یاری آنها درست می شود ولی شما در بخش ویژه خودتان می توانید کارهای خوبی انجام بدهید.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به سخن یکی از حاضران مبنی بر ضروت تشکیل بانک اسلامی نفت و انرژی بر پایه عقود شرعی ابراز داشت: این مسأله در کلیات خوب است ولی باید به صورت جزئی نیز بررسی شود، البته اگر شما می خواهید در این بخش اصلاحاتی را انجام دهید حتما باید از کارشناسان خبره در حوزه اقتصاد و دین کمک بگیرید.

وی افزود: یکی از مسائلی که بسیاری از اوقات برای کشور مشکل می آفریند و برای مسؤولان نظام نیز ایجاد مزاحمت می کند، مسأله رانت، سفارشات، افراد صاحب نفوذ و رابطه ها است، به این معنا که وقتی افرادی بدون تخصص در حوزه ای و تنها با رابطه وارد حوزه ای می شود هم برای آن عرصه و هم برای کشور ایجاد گرفتاری می کنند، بنابراین باید برای این بخش نیز تدبیری اندیشیده شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تشکیلات نفت و انرژی در هر کشور بزرگترین سرمایه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: باید در این حوزه کارهای جدی تری صورت بگیرد، ما نیز در مباحث شرعی و دینی در این عرصه از هیچ کمک و یاری به شما فروگذار نخواهیم کرد، چراکه معتقدیم اگر اصل قضیه حل شود، فروعات آن نیز گام به گام اصلاح خواهد شد.

وی تأکید کرد: امروز بدون تعارف کشور ما در بخش اقتصادی و بویژه بانکی با مشکلات عمده ای رو به رو است که اندیشمندان، فرهیختگان حوزه اقتصاد باید به میدان بیایند ولی در غیر این صورت روز به روز بر مشکلات افزوده خواهد شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11