ضرورت استفاده از ظرفیت یادواره شهدا برای نشر معارف اسلامی

ضرورت استفاده از ظرفیت یادواره شهدا برای نشر معارف اسلامی
حضرت آیت الله علوی گرگانی شهادت در راه خدا را هنری بی بدیل برشمرد و تأکید کرد که باید از ظرفیت یادواره های شهدا برای نشر معارف اصیل انقلاب اسلامی استفاده شود.

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی استان قم، با تأکید بر این که شهدا به واقع زنده هستند، ابراز داشت: علامت زنده بودن شهدا آثاری است که از آنها در جامعه امروزی دیده می شود به علاوه این که همیشه یاد و خاطر آنها در ذهن ها وجود دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه تصریح کرد: وقتی فردی از اقوام و دوستان از دنیا می رود به زودی فراموش می شود و در نهایت یک یا چند روز در سالروز فوت او برایش مجلسی گرفته می شود، اما شهدا همیشه در یاد و خاطر هستند و در کتاب ها و برنامه ها و مسائل مختلف جامعه مرتب از شهدا سخن به میان می آید.

وی با بیان این که شهدا حتی در زندگی دنیوی نیز تأثیرگذار هستند، یادآور شد: در خاطرات خانواده شهدا هست که بسیاری از شهدا در خواب خانواده خود آمده و اظهار همدردی با مشکلات همسر و فرزندان خود کرده اند و حتی بنده شنیدم یکی از همسران شهدا می گفت: همسرم بعد از شهادت روزی در خواب من آمد و گفت با گریه فرزندم اندوهگین می شوم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی اظهار داشت: بزرگترین تعبیر در مورد شهدا را خداوند در قرآن کریم بیان کرده است، جایی که می خوانیم شهیدان حتی به افرادی که هنوز در دنیا نیامده اند هم بشارت می دهند، بنابراین مقام شهدا بسیار بالا است و از این رو روز زنده نگاه داشتن یاد آنها نیز ارزش زیادی دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) در مورد ارزش شهادت، عنوان داشت: ایشان می فرمایند: «برای من علی هزار بار کشته شدن با شمشیر در میدان جنگ بهتر از این است که یک بار در بالین بمیرم»؛ شهادت هنر است و برخی شهیدان یک شبه مسیر چندین ساله را پیمودند و به عقیده من می توان از ظرفیت یادواره های شهدا برای نشر معارف اصیل اسلامی استفاده کرد.

استاد برجسته درس خارج با اشاره به این که مهمترین مسأله در مورد شهدا، ترویج سیره و منش زندگی آنها است، خاطرنشان کرد: شنیدم در کنگره شما مسائلی از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر پیگیری می شود که بسیار ارزش دارد، چراکه این مسائل بزرگترین آثار شهدا است و باید زنده شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


7 + = 12