دبیر اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد؛توحیدباوری، منشأ ایجاد صبغه الهی است

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه منشأ ایجاد صبغه الهی، توحید باوری است، گفت: به خودمان رنگ خدایی بدهیم؛ زیرا کاری که رنگ خدایی داشته باشد ماندگار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدهادی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان، شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه خداوند در آیه ۱۱۹ سوره توبه می فرماید: “یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و کونوا مع االصادقین ای کسانیکه ایمان آورده اید از خدا بپرهیزید و همراه راستگویان باشید”، گفت: طبق این آیه خداوند برای مومن دو رهنمود را قرار داده است.
وی ادامه داد: اولین رهنمود تقوای الهی است، یعنی واجبات را انجام دادن و محرمات را ترک کردن و آنچه مقصد انسانیت است را انجام دهیم.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه همراهی با صادقین دومین رهنمود الهی است، عنوان کرد: این معیت باید ادامه داشته باشد، خیلی از افراد، با پیامبر و ائمه همراه بودند اما این همراهی و معیت به آخر نرسید.
حجت الاسلام مشیری خاطرنشان کرد: زبیر خواهرزاده حضرت حمزه سیدالشهدا و پسر دایی پیامبر و امیرالمومنین(ع) بود، آنقدر پای کار اسلام بود، که او را سیف الاسلام نامیدند.

وی ابراز داشت: زمانی که زبیر کشته شد، شمشیرش را نزد امام علی(ع) آوردند، امام فرمود: نمی دانید زبیر با این شمشیر چه غصه ها را از دل پیامبر پاک کرده است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان اذعان کرد: زبیر، نزد پیامبر بود که امام علی(ع) از در وارد شد،پیامبر رو به تو گفت: طور خاصی به علی(ع) نگاه می کنی، گفت: من علی را دوست دارم، پیامبر به او سفارش کرد و فرمود: ای زبیر، مواظب باش به روی علی  شمشیر نکشی. زبیر از کسانی بود که در تشییع حضرت زهرا (س) هم حضور داشت.

 حجت الاسلام مشیری ادامه داد:هوشیاران همیشه دعا می کنند تا عاقبت به خیر شوند، زیرا این معیت خیلی مهم است.

وی بیان داشت: در زیارت عاشورا به این معیت اشاره شده است در عباراتی همچون: ان یجعلنی معکم، ان ثبت لی عندکم و ثبت لی قدم؛ خیلی ها تا مکه آمدند و ادامه ندادند، یه عده تا کربلا آمدند اما برگشتند، خیلی بد است آدما کربلا بیاید و ظهر عاشورا، در آخر کار امامش را تنها بگذارد.

حجت الاسلام مشیری مطرح کرد: در روایت است یک نفر تا ظهر عاشورا در کربلا حضور داشت اما ظهر عاشورا، وقتی مشاهده کرد اوضاع جدی جنگ است، امام را تنها گذاشت و رفت.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه چه کنیم تا معیت امام معصوم همیشه با ما باشد،گفت: توحید باوری و خدا باوری راه ایجاد معیت است که انسان رنگ خدایی بگیرد و تایید این مطلب در آن جاست که خداوند می فرماید: ” صِبْغَهَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَهً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدُونَ رنگ خدا را که اسلام است، انتخاب کنید و چه کسی رنگش نیکوتر از رنگ خداست؟ و ما فقط پرستش کنندگان اوییم.

وی تصریح کرد: باید به خودمان رنگ خدایی بدهیم، کاری که رنگ خدایی داشته باشد؛ ماندگار است.

حجت الاسلام مشیری یادآور شد: آسیه همسر فرعون در آلوده ترین مکان زندگی می کرد، اما در همین محیط هم رنگ خدایی گرفت و ماندگار شد.

وی بیان داشت: اخلاص کار آدم را راه می اندازد، بسیاری از نگرانی های روز قیامت را آسان می کند، حتی شیطان انسان مخلص را وسوسه نمی کند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: ابن سینا ۹۰۰سال است که از دنیا رفته ولی اعتقاد داشت برای غالب شدن بر مشکلات علمی، ذکر و نام خدایی، یاری گر است؛ امروز بعد از ۹۰۰سال هنوز کتاب قانون در طب و فلسفه مرجع است.

وی از شیخ عباس قمی به عنوان یک انسان مخلص یاد کرد و مطرح کرد: راز ماندگاری مفاتیح الجنان، اخلاص و صبغه الهی بودن کار است.

این کارشناس امور دینی افزود: هر کاری که انسان انجام می دهد، کودکش را بوسد، از مهمان پذیرایی کند، اینجا را برای خدا انجام دهد، رنگ خدایی می گیرد.

وی ابراز داشت: حر آب را بر امام بست، راه را بر امام بست، اما وقتی توبه کرد، رنگ خدایی گرفت و امام در لحظه شهادت فرمود: “تو آزاده ای همچنان که مادرت تو را حر نامگذاری کرد.

حجت الاسلام مشیری در پایان گفت: اشک بر امام حسین(ع) یک اهمیت ویژه دارد و باید اشکمان مثل اشک حر باشد، یعنی بتواند انسان را از لشکر یزید بیرون آورد و به لشکر امام حسین(ع) برساند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 2 =