عضو اتاق تبلیغ خراسان:آرزوی همراهی با سپاه کربلا ثواب همراهی با سیدالشهدا را دارد

عضو اتاق تبلیغ خراسان:
آرزوی همراهی با سپاه کربلا ثواب همراهی با سیدالشهدا را دارد
حجت الاسلام اسلامی فر گفت: امام رضا(ع) فرمودند «هرگاه یاد شهدای کربلا کردید، آرزو کنید که کاش در رکاب سیدالشهدا(ع) می بودید» چون اگر این نیت صادقانه باشد، ثواب همراهی با امام حسین(ع) را برای ما می نویسند.

حجت الاسلام جعفر اسلامی فر غروب پنج شنبه در ادامه سلسله جلسات «درس هایی از زیارت عاشورا» که در محل رواق امام خمینی بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به این فراز از زیارت عاشورا که می فرماید «اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَهَ الَّتى جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ عَلى قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً» به تبین پیام های این فراز شریف پرداخت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان اظهار کرد: همراهی در گناه دیگران در زیارت عاشورا مذموم شمرده شده است. گاهی انسان گناه را می بیند اما به گوشه ای می رود و سخنی بر زبان نمی آورد. اگر انسان نمی تواند جلوی گناهی را بگیرد، شرکت در جمع گناهکاران برای او گناه محسوب می شود چرا که گناهکار را جری می کند.

سیاهی لشکر یزید در کربلا نیز مورد لعن پروردگار قرار گرفتند

وی با اشاره به عبارت شریف «لعن الله امه اسرجت و الجمت و تنقبت لقتالک» خاطرنشان کرد: این عبارت یعنی لعنت خدا بر کسانی که زین اسب آماده کردند و نقاب زدند که در لشکر یزید حضور پیدا کنند؛ ولو بخش عمده ای از آن ها حتی در این تقابل یک شمشیر هم نزده باشند اما گناهشان این بود که لشکر دشمن را پرشور نشان دادند و سیاهی لشکر دشمن شدند. ما در زیارت عاشورا همه این افراد را لعنت می کنیم و همه این افراد نیز مورد لعن پروردگار قرار گرفته و جهنمی هستند.

حجت الاسلام اسلامی فر افزود: سید بن طاووس در پایان بخش دوم مقتل لهوف که رهبر معظم انقلاب مردم را سفارش به خواندن این کتاب کرده اند، نقل می کند که فردی در کنار مکه در حالی که نابینا بود، می گفت «در روز عاشورا به همراه ۹ نفر به کربلا رفتم اما دخالتی در جنگ نکردم. شب شام غریبان خواب دیدم که کشان کشان مرا به نزد پیامبر(ص) بردند و آن حضرت در حالی که حربه ای در دست داشتند، با عصبانیت به من فرمودند «فرزند مرا کشتی و به اهلبیت من هتک حرمت کردی» و وقتی از خواب بیدار شدم، نابینا شده بودم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان تصریح کرد: حتی اگر کسی در سال ۶۱ قمری فقط با یزید بیعت کرده و حتی به کربلا هم نرفته باشد، در گناه کشتن سیدالشهدا(ع) شریک بوده و مورد لعن خداوند قرار گرفته است. این درسی است که به ما می آموزد حضور ما در جایی که گناه پروردگار صورت می گیرد، باعث تقویت گناهکاران شده و شراکت در گناه محسوب می شود.

آرزوی همراهی با سپاه کربلا ثواب همراهی با سیدالشهدا را دارد

وی ضمن مذموم دانستن گناهکاری انسان برای منفعت سایر انسان ها، خاطرنشان کرد: برخی دین خود را برای سایر انسان ها می دهند و نمی دانند که در شب اول قبر و روز قیامت هیچ کس جز خدا نمی تواند او را نجات دهد. پیامبر اکرم(ص) در رساله زهد به عبدالله بن مسعود فرمودند «حتی برای محبت به زن و فرزندت هم معصیت خدا را انجام نده چون در روز قیامت همه از یکدیگر فرار می کنند.»

حجت الاسلام والمسلمین اسلامی فر در ادامه با بیان این که همراهی با امور خیر نیز سبب شراکت انسان در آن امور می شود، یادآور شد: امام رضا(ع) فرمودند «هرگاه یاد شهدای کربلا کردید، آرزو کنید که کاش در رکاب سیدالشهدا(ع) می بودید» چون اگر این نیت صادقانه باشد، ثواب همراهی با امام حسین(ع) را برای ما می نویسند.

لزوم مراقبت بزرگان خانواده ها از بروز گناه در محافل خانوادگی

عضو اتاق تبلیغ خراسان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که متأسفانه امروز همراهی در گناه در محافل خانوادگی نیز دیده می شود، تصریح کرد: در موارد متعددی از جوانان شنیده ام که در جلساتی مانند مهمانی های خویشاوندی، بزرگان خانواده مراقب روابط میان محرم و نامحرم نیستند. این مسائل زمینه را فراهم می کند که جوان به سمت و سوی خاصی کشش پیدا کند در حالی که ممکن است پدر و مادر آن جوان حتی توجهی هم به این مسأله نداشته باشند.

وی تأکید کرد: وقتی ذهن جوان مشوش شود، با همان ذهن مشوش زندگی می کند و از همین رو ما باید مراقب باشیم که در روز قیامت باید جواب اعمال مان در این دنیا را بدهیم. زبان، دست و اجزای بدن انسان در اختیار او هستند اما انسان جایز نیست در هر موقعیتی از آن استفاده کند. خدای متعال در قرآن می فرماید «هر کلمه ای که انسان بر زبان جاری می کند، فرشتگان الهی آن را ثبت و ضبط می کنند.»






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 8 =