عضو اتاق تبلیغ خراسان: التزام به سبک زندگی دینی لازمه مبارزه با انحرافات است

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان:
التزام به سبک زندگی دینی لازمه مبارزه با انحرافات است
مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: تنها کسانی می توانند به دشمن و جریان مقابل اهل بیت(ع) پاسخ محکم بدهند که به سبک زندگی دینی مقید باشند.

حجت الاسلام احمد صابری تولایی شامگاه پنج شنبه در مراسم سوگواری هشتمین شب ماه محرم که در محل هیأت امیرالمؤمنین(ع) مشهد برگزار شد، به بیان ادامه بحث خود پیرامون هیأت تراز رضایت امام زمان(عج) پرداخت و با بیان این که حضور در مجالس به خودی خود نباید هدف عزاداران حسینی قرار گیرد، اظهار کرد: کسانی که هدف شان را صرفا حضور در مجالس قرار می دهند، با توجه به تنوعی که در این زمینه وجود دارد، درگیر تنوع طلبی می شوند؛ در حالی که هدف از اقامه مجالس عزاداری، درک پیام قیام امام حسین(ع) است.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان نفرت نسبت به جریان باطل و انحرافات اجتماعی را یکی از نتایج برگزاری صحیح جلسات عزاداری سیدالشهدا(ع) قلمداد کرد و گفت: این نفرت و بغض زمانی در وجود ما پیش می آید که بدانیم به واسطه انحرافات سیاسی و اجتماعی از چه چیزی محروم شده ایم. ریشه تمام این تفرقه های امروز به همان جریانی بر می گردد که خلافت را از ولایت جدا کردند. امیرمؤمنان(ع) فرمودند «اگر خلافت را از من جدا نمی کردند تا قیام قیامت هیچگونه زنایی صورت نمی گرفت.»

وی تصریح کرد: کسانی می توانند در مقابل این جریان ها بایستند که خودشان فاسد نباشند. کسی که خودش کاخ نشین است نمی تواند با کاخ نشینی مبارزه کند؛ کسانی که خودشان اخلاق دشمنان اهل بیت(ع) را دارند نمی توانند با این اخلاق به مبارزه بپردازند. تنها کسانی می توانند به دشمن و جریان مقابل اهل بیت(ع) نه بگویند که به سبک زندگی دینی مقید باشند.

حجت الاسلام صابری تولایی با اشاره به عاقبت بخیری شهدای کربلا در نتیجه سبک زندگی دینی ایشان، خاطرنشان کرد: ما زمانی می توانیم مانند حبیب بن مظاهر شویم که در امتحانات قبول‌ شده باشیم. یکی از ویژگی های حبیب بن مظاهر زمان شناسی و اقدام به موقع او بود چرا که اگر کمی دیرتر از شهر بیرون آمده بود، دیگر به کاروان سیدالشهدا(ع) نمی رسید.

مدیر تبلیغ حوزه علمیه خراسان در بخش پایانی سخنان خود، سبقت در انجام امور خیر را یکی دیگر از ویژگی های پیروان سیدالشهدا(ع) دانست و گفت: افرادی می توانند در کار خیر از دیگران سبقت بگیرند که به وظیفه خود آگاه باشند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + = 11