آیت الله علم الهدی: تشییع پیکر شهید حججی نماد ذائقه انقلابی و شهادت طلب مردم ایران بود

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان گفت: رسانه های بیگانه به عظمت تشییع پیکر شهید حججی اذعان کردند و آن را تشییع یک نماد دانستند. این مراسم نشان داد با وجود ادعای کسانی که به دنبال شکم و شهوت خود هستند، هنوز ذائقه مردم در این کشور ذائقه انقلاب و شهادت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به تلاش نا به کارانه استکبار جهانی برای تجزیه عراق و برگزاری همه پرسی در اقلیم کردستان، آن را یکی از مهم ترین اتفاقات هفته اخیر قلمداد و اظهار کرد: این اقدام حرکت خائنانه ای است که در پی شکست داعش به عنوان مزدور دشمن در جنگ نیابتی با اسلام، به دنبال ایجاد اسراییل دوم در منطقه است.

مخالفت آمریکا با همه پرسی در کردستان یک حرکت تاکتیکی و شیطنت آمیز است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با اشاره به سابقه تاریخی خانواده بارزانی در مزدوری برای استکبار، خاطرنشان کرد: خانواده بارزانی از دوران گذشته یک خانواده سرسپرده آمریکا و استکبار جهانی بودند. پدرشان، ملا مصطفی بارزانی به‌ عنوان مزدور آمریکا مدت ‌ها در کردستان عراق در خط مبارزه با نفوذ شوروی در عراق که به‌ وسیله حزب بعث صورت گرفته بود، با این حزب می جنگید و در نهایت پس از شکست و به هزیمت رفتن لشکرش پناهنده ایران شد و شاه ملعون به‌ عنوان ژاندارم آمریکا در منطقه، ملامططفی بارزانی را پناه داد و او به همراه دو پسرش، ادریس و مسعود بارزانی به ایران آمدند و در کرج ساکن شدند.

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان  با اشاره به مخالفت آمریکا با برگزاری همه ‌پرسی استقلال کردستان عراق، آن را حرکتی تاکتیکی دانست و گفت: این‌که آمریکا با مسئله تجزیه کردستان مخالفت کرده، یک تاکتیک و شیطنت است؛ چون اگر مخالفت نمی‌کرد، نفوذ آمریکا در عراق به خطر می افتاد. آمریکایی ها می‌خواهند هم نفوذشان در عراق را حفظ کنند و هم اسراییل دوم را در این منطقه ایجاد کنند.

تشییع با شکوه پیکر شهید حججی بیانگر ذائقه انقلابی و شهادت طلبی مردم بود

آیت الله علم الهدی در ادامه سخنانش به تشییع باشکوه پیکر شهید مدافع حرم، پاسدار محسن حججی، به عنوان دومین اتفاق مهم هفته اخیر اشاره کرد و گفت: تا به الان در کشور ما غیر از مراسم تشییع امام بزرگوار(ره)، تشییعی با این عظمت صورت نگرفته که هم در تهران، هم مشهد، هم اصفهان و هم نجف آباد مردم با این هیجان و شور بیایند و از یک شخصیت سر داده و جان داده در راه خدا، تجلیل کنند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: رسانه های بیگانه نیز به عظمت تشییع پیکر شهید حججی اذعان کردند و آن را تشییع یک نماد دانستند. این مراسم نشان داد که علیرغم ادعای کسانی که به دنبال شکم و شهوت خود هستند، هنوز ذائقه مردم در این کشور ذائقه انقلاب و شهادت است.

تبیین علت نیاز جامعه به شهادت شهید حججی

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان  ادامه داد: رهبر معظم انقلاب که سحرگاه دیروز در تشییع این شهید شرکت کردند، خطاب به بازماندگان او فرمودند «خداوند هیچ گاه کارش بدون حکمت نیست؛ اخلاص، نیت پاک و حرکت به موقع این جوان و نیاز جامعه به این‌گونه شهادت باعث شد که خدای متعال نام شهید شما را بلند مرتبه کند.» اشاره رهبر انقلاب به نیاز جامعه نسبت به این شهادت، به چه دلیل بود؟ نیاز جامعه ما به شهادت شهید حججی در این بود که به تمام دنیا اعلام کند ذائقه شهادت و انقلاب در این کشور از بین نرفته است.

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: برخی می گویند سفره اسلام و انقلاب جمع شده و ما باید فقط به فکر تأمین رفاه و اقتصاد مملکت باشیم و دیگر به انقلاب نیندیشیم. این افراد هنوز مردم ما را نشناخته اند و به صرف ارتباط خودشان با عده ای عناصر بی بندوبار و رفاه طلب که به دنبال مکیدن خون ضعفا و بیچارگان هستند، کشور و ملت را همان گونه تصور می کنند.

شهادت هدف نیست؛ بلکه ابزاری برای رسیدن به هدف اصلی است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: تجلیل، احترام و گرایش شهادت طلبی مردم باعث شد که حتی رسانه دشمن و استکبار جهانی می گوید «این مسأله تشییع معمولی جنازه شهید نبود بلکه نماد ذائقه شهادت و انقلابی گری بود.»

عضو هیات امنای اتاق تبلیغ خراسان یادآور شد: شهادت به معنای خون طلبی و شکست طلبی نیست و به این معنا نیست که من در جنگ با دشمن خدا نابود شوم؛ چون اصلا شهادت هدف مؤمن نیست؛ بلکه ابزاری برای دستیابی به هدف است. شهادت مقصد است و فرق بین مقصد و هدف در این است که مقصد می تواند ابزاری برای تحقق هدف باشد.

آیت الله علم الهدی گفت: کسی که ذائقه شهادت دارد، هستی خود را در راه خدا و اعتلای دین خدا می دهد و با دشمن خدا تا جایی می جنگد که مالش از بین برود، جانش به خطر بیفتد و هستی خود را بدهد؛ یعنی در مقام جنگ با استکبار و تأمین رضای حق و پیگیری راه او، نقطه توقف و ترمز ندارد و در هیچ حای این مسیر نمی ایستد.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    + 1 = 2