دبیر شورای عالی حوزه خراسان: شهید هاشمی نژاد انحراف بنی صدر را به خوبی تشخیص داده بود

امام جمعه موقت مشهد گفت: شهید هاشمی نژاد در ابتدای پیروزی بنی صدر در انتخابات گفت «من احساس می کنم که بنی صدر از مردم فاصله خواهد گرفت و به گروه های سیاسی خواهد پیوست.»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه پیش از غروب پنج شنبه در آیین بزرگداشت شهید هاشمی نژاد که همزمان با سی و ششمین سالروز شهادت این شهید در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، اظهار کرد: شهید هاشمی نژاد در غافله عظیم روحانیت، علمای دین و حوزه های علمیه یک انسان خودشناخته و خودساخته بود. او یکی از بندگان مخلص خدا بود و توجه دائمش به خداوند در گرفتاری ها و مشکلات اوایل انقلاب و تواضع و فروتنی تحسین برانگیزش در یادها هست.

امام جمعه موقت مشهد مقدس با بیان این که «هر شخصیتی که از مردم جدا شود و به گروه های سیاسی اتکا کند، به جایی نمی رسد»، بنی صدر را مصداق این موضوع دانست و با اشاره به بصیرت سیاسی شهید هاشمی نژاد در شناخت ماهیت فکری بنی صدر، افزود: در اوج قدرت بنی صدر که هنوز ۱۱میلیون رأی او تیتر روزنامه ها بود و از مردم فاصله نگرفته بود، شهید هاشمی نژاد می فرمود «من احساس می کنم که بنی صدر از مردم فاصله خواهد گرفت و به گروه های سیاسی خواهد پیوست.»

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره به تعبیر «فاضل جوانمرد» که امام راحل در خصوص شهید هاشمی نژاد بیان فرموده بودند، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های شهید هاشمی نژاد این بود که نسبت به عقاید انحرافی و گروه های سیاسی که در مقابل نظام ستم شاهی می جنگیدند بسیار حساس بود و می فهمید که اگر انسانی دچار انحراف در عقیده شود به کجا می رسد. از همین رو نسبت به فعالیت های منافقین خلق و گروه های سیاسی و عقیدتی حساس بود.

وی مبارزات شهید هاشمی نژاد در دوران طاغوت را یکی دیگر از ابعاد زندگی سیاسی اجتماعی آن شهید دانست و یادآور شد: شهید هاشمی نژاد امام خمینی(ره) را برای خودش نمی خواست، بلکه خودش را برای امام(ره) می خواست. در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی، آن هم در شرایطی که شاه بشارت امنیت را به کارتر می داد، اکثر حوزه های علمیه در خواب غفلت بودند و انجمن حجتیه مبارزه با رژیم شاه را مشروع نمی دانست، مبارزه کار بسیار سختی بود.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه افزود: چنین انسانی در صف اول هدف دشمن قرار دارد و دشمنان سعی می کنند اثری از او باقی نماند. از همین رو شهید هاشمی نژاد را به واسطه یکی از منافقین کوردل ترور کردند.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی، خودساختگی را یکی از ویژگی های بارز شهید هاشمی نژاد قلمداد کرد و گفت: به فرموده امیرمؤمنان(ع) نخستین ویژگی بندگی خدا این انسان که وقتی دشمن وحشت ایجاد می کند، غافل نیست و وقتی که دشمن با تمام قدرت وحشیانه حمله می کند، در مقابلش می ایستد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17