دبیر اتاق تبلیغ خراسان: دروغ انسان را از رحمت الهی بی بهره می کند

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان اینکه دروغ هادی انسان به سوی بدی ها است، گفت: دروغ انسان را از رحمت الهی بی بهره می کند تا جایی که سبب بی اعتمادی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد هادی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان، شی گذشته در جمع عزاداران حسینی در حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه در آیه ۱۳۹ سوره توبه، خداوند دو رهنمود را به شیعیان عنوان کرده است، گفت: تقوای الهی و همراهی با صادقین از ویژگی های مومنان است.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان افزود: اتم صدق، معصومین و ائمه اطهار هستند، نقطه مقابل صدق، کذب است که دشمنان اسلام و ائمه در این گروه جای می گیرند.

وی ادامه داد: در روایات و قرآن کریم، خداوند کذب و فاعل آن را به شدت مذمت کرده است و آن را از گناهان کبیره و حتی بدتر از گناهانی همچون شرب خمر و اعمال منافی عفت دانسته است.

حجت الاسلام مشیری بیان داشت: شخصی نزد پیامبر آمد و گفت: من دو گناه دروغگویی و منافی عفت را انجام می دهم، کدام را ترک کنم؟ پیامبر چون ریشه گناهان را می شناسد فرمودند: دروغ را ترک کن. این شخص به برکت ترک دروغ گناه دیگرش راهم ترک کرد.

این کارشناس امور دینی اظهار داشت: در مذمت دروغ و رذالت آن در روایات آمده است که ما اصلا دروغگو را هدایت نمی کنیم و درهای هدایت را به روی او می بندیم چرا که ایمان را از بین می برد.

وی اظهار داشت: کمتر گناهی است که خدا فاعل آن را دشمن خود می داند اما در گناه ربا و دروغ این بحث وجود دارد و گفته شده دروغگویی رزق را کم می کند.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد: امام سجاد(ع) از فردی صد سکه قرض گرفته بود، روزی صاحب سکه ها برای دریافت پولش نزد امام مراجعه کرد، حضرت به او فرمود بدهی را پرداخت کردم اما آن فرد مبارک گفت باید قسم بخوری. امام سجاد (ع) جواب دادند: خدا برای من بیش از این مطلب می ارزد به خاطر یک مال ناچیز قسم نمی خورم.

حجت الاسلام مشیری تصریح کرد: دروغ انسان را از رحمت الهی بی بهره می کند تا جایی که سبب بی اعتمادی در جامعه می شود، خداوند دروغگو را منافق می داند و می گوید فرد منافق اگر ۷۰ بار استغفار کند بخشیده نمی شود.

وی عنوان داشت: از آثار بد دروغگویی این است که انسان را در مقابل گناهان آزاد می کند، هادی انسان به سوی بدی هاست و از آن به عنوان کلید گناهان یاد شده است.

حجت الاسلام مشیری در پایان گفت: علما و دانشمندان طبق آیه ۸۸_۸۹ شعرا، همواره دعا می کنند “من اتی الله بقلب سلیم” که وسیله درک و هدایت الهی است و شخص دروغگو از آن بی بهره است.






یک نظر برای دبیر اتاق تبلیغ خراسان: دروغ انسان را از رحمت الهی بی بهره می کند

  1. mahdi گفت:

    متاسفانه دروغدر جامعه ما غوغا میکند و موجب بسیاری اختلافات و مشکلات است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 3 =