نماینده مردم مشهد در مجلس: گسترش گناه در جامعه ناشی از نگاه یزیدی به مقوله آزادی است

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده بحرینی گفت: ترویج گناه در جامعه به این معناست که انسان ها احساس آزادی بیشتری از قیود دینی کرده اند و باورشان شده که آزادی یعنی جدایی از معنویت و اخلاق.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین زاده بحرینی در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در شب عاشورا که در محل حسینیه ۱۴ معصوم مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: آزادی موهبتی الهی است و همه انسان ها به این مفهوم علاقه دارند. ما انقلاب کردیم برای این که آزاد باشیم و بسیاری از ملت ها نیز در حال مبارزه برای کسب این اصل هستند اما این سؤال مطرح است که قرار است از چه چیزی آزاد باشیم؟

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ ترین دروغی که در تاریخ به انسان ها گفته شده و متأسفانه بسیاری از آن ها فریب آن را خورده اند، پاسخ های غلطی است که به همین سؤال داده شده است و بدین وسیله انسان ها را به اسم آزادی به بردگی کشیدند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با اشاره به تفاوت آزادی در دیدگاه سیدالشهدا(ع) و آزادی در گفتمان یزیدی، افزود: امام حسین(ع) هم مدعی بود که انسان باید آزاد باشد و یزید هم همین حرف را بر زبان جاری می ساخت اما بین این دو آزادی زمین تا آسمان فرق وجود داشت. آنچه سیدالشهدا(ع) نسبت به آن وعده داده بود و مظهر آن بود، آزادگی نام داشت که با آزادی فرق دارد. یزید به دنبال آزادی انسان از اخلاق، انسانیت و دین بود و طبق باور او اگر انسان خود را در اختیار دین قرار می دهد، دیگر آزاد نیست. روش و منش یزید همین برداشت را تأیید می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین زاده بحرینی خاطرنشان کرد: اولین جمله ای که یزید بر زبان جاری کرد این بود که گفت «بنی هاشم با حکومت بازی کردند و ما را به اسم دین به بند کشیدند. پیامبر انسان کذابی بود که برای سلب آزادی ما خود را نماینده خدا در روی زمین معرفی کرد.»

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به غیر عقلایی بودن نگاه یزید به مقوله آزادی، گفت: خداوند متعال دو حجت برای هدایت انسان قرار داده که حجت ظاهری پیامبران هستند و حجت باطنی، عقل انسان است. عقل انسان آن آزادی ای را که یزید به دنبالش بود نمی پسندد اما یزید و همفکرانش برای از بین بردن این عذاب وجدان، شعله عقل را خاموش کردند. وقتی یزید بر روی منبر پیامبر(ص) شراب می خورد و سگ بازی می کرد نشان می داد او به تذکرات عقل خود بی توجه شده است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که گسترش نگاه یزیدی به مسأله آزادی از آفت های جدی پیش روی جامعه اسلامی است، تصریح کرد: ترویج گناه در جامعه به این معناست که انسان ها احساس آزادی بیشتری از قیود دینی کرده اند و باورشان شده که آزادی یعنی جدایی از معنویت و اخلاق. گسترش بی اخلاقی در جامعه نشانه این است که افرادی تصور کرده اند معنای آزادی دوری از اخلاق است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 12