دبیر اتاق تبلیغ خراسان: شهدای امر به معروف در جامعه مظلوم هستند

دبیر اتاق تبلیغ خراسان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عظیم است که به وسیله آن سایر واجبات در جامعه احیا می شود، گفت: شهدای امر به معروف در جامعه ما مظلومند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد هادی مشیری دبیر اتاق تبلیغ خراسان، شب گذشته در جمع عزاداران هیأت ابالفضلی نیشابوری ها با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره آل عمران گفت: آنقدر امر به معروف و نهی از منکر جایگاه بالایی دارد که حضرت علی(ع) در روایتی می فرمایند: “اگر تمام اعمال نیک مثل جهاد فی سبیل الله و.. باهم جمع شود تمام اینها در برابر امر به معروف و نهی از منکر مثل یک آب دهان جزیی است و امر معروف و نهی از منکر به اندازه یک دریا و اقیانوس است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) وقتی می بیند یزید نماز نمی خواند، سگ بازی می کند، رفتارهای خلاف اخلاق با نوامیس دارد؛ حضرت نفرمود به اقامه نماز امر می کنم بلکه فرمود برای امر به معروف و نهی از منکر جهاد می کنم.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان ادامه داد: حضرت علی(ع) می فرمایند: امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که اگر ترک کنید اراذل، بی دین ها و کسانی که بر شما رحم ندارند بر شما حاکم می شوند.

وی مطرح کرد: ظهر عاشورا امام نگفتند ای لشکر عمرسعد شما روزه و نماز و زکات را انجام نمی دهید، فرمودند: شکم هایتان از حرام پر شده که گوشتان را کر کرده تا صدای حق را نشنوید.

دبیر اتاق تبلیغ خراسان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب عظیم است که به وسیله آن سایر واجبات در جامعه احیا می شود، با امر به معروف راه ها، مسیرها و مرزها امن می شود، کاسبی ها حلال می شوند.

این کارشناس امور دینی اذعان کرد: شخصی ظرفی عسل برای حضرت علی(ع) برد و گفت: فردا در قضاوتتان هوای من را داشته باشید، حضرت نگاهی به ظرف انداخت، ظرفی که مارها در آن به هم می لولند و شنا می کنند. حضرت فرمود: بردار ببر.

کارشناس امور دینی بیان داشت: شهدای امر به معروف در جامعه ما مظلومند، شهید علی خلیلی بعد از ۶ ماه در بیمارستان شهید شد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 7 =