رییس مرکز فقهی جوادالائمه: تنها راه موفقیت و رمز سعادت در تبعیت از امام است

رییس مرکز فقهی جوادالائمه:
تنها راه موفقیت و رمز سعادت در تبعیت از امام است
رئیس مرکز فقهی جوادالائمه گفت: امام حسین(ع)به حق الناس بسیار اهمیت می دادند، به طوری که شب عاشورا از یاران خواست اگر کسی حق الناس به گردن دارد، رد مظالم کند.

حجت الاسلام علی اصغر تقوی، رئیس مرکز فقهی جوادالائمه صبح امروز در گفت و گو با رادیو خراسان گفت: روز عاشورا نماز در اول وقت اقامه شد، یک عده هم خود را سپر کردند تا نماز تمام شود؛ این نشان دهنده آن است که برای اقامه نماز باید سپر بلا شد.

وی ادامه داد: کسی که نماز خوان باشد، قطعا حق الناس را رعایت می کند، امام حسین(ع) نیز به این مساله بسیار اهمیت می دادند، به طوری که شب عاشورا از یاران خواست اگر کسی حق الناس به گردن دارد، رد مظالم کند.

رئیس مرکز فقهی جواد الائمه افزود: در روز عاشورا پیر و جوان از امامشان دفاع کردند، آنها دریافته بودند که تنها راه موفقیت و رمز سعادت در تبعیت از امام است.

عضو اتاق تبلیغ خراسان مطرح کرد: حر بن یزید ریاحی در همان میدان جنگ به بصیرت رسید و دانست اردوگاه دشمن کجاست و چه ضررهایی دارد و اردوگاه دوست جه منفعتی؛ به همین دلیل با لسان توبه نزد امام آمد و اظهار پشیمانی کرد، چرا که یافته بود همه کاره عالم حسین(ع) است.

حجت الاسلام تقوی بیان داشت: از اتفاقاتی که در صحنه عاشورا به وقوع پیوست امام برای اتمام حجت از لشکر ابن سعد  حتی برای علی اصغر ۶ماهه آب خواست، ولی در جواب تیر سه شعبه آغشته به زهر را روانه گلوی علی اصغر کردند.

وی خاطرنشان کرد: حر  آب را بر امام و اهل بیت او بست، اما امام دستور داد به لشکریان خسته و اسب های آنها آب دهند همچنین یک از فرماندهان مغرور لشکر ابن زیاد تشنه بود ولی غرور اجازه طلب آب به او نمی داد، امام به سمت او رفت، به او آب و یک انگشتر داد و فرمود: نزد دخترت که بازگشتی، این را به او بده و بگو حسین(ع) خارجی نبود، او فرزند علی( ع) و فاطمه(س) دختر پیامبر اکرم بود.این فرمانده غرور بعد از مشاهده رفتار محبت آمیز امام حسین(ع) شهادتین را گفت و به لشکر امام پیوست.

حجت الاسلام تقوی در پایان گفت: داشتن روحیه دلسوزانه و رفتار محبت آمیز، سبب نفوذ در دلها و جذب آنان می شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 16