عضو  اتاق تبلیغ خراسان : رسیدگی به محرومان مؤثرترین شیوه برای تبیین خطوط انقلاب است

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم اسلامی رضوی گفت: بهترین راه برای جلب دل ها به سوی ارزش های دینی و انقلابی این است که مساجد و پایگاه های بسیج امکانات کافی به روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی شامگاه شنبه در مراسم عزاداری دهه سوم محرم که در محل مقبره شیخ طبرسی در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فعالیت های تبلیغی امام سجاد(ع) پس از نهضت عاشورا، اظهار کرد: یکی از مسائلی که باعث شده بود مردم مدینه با امام سجاد(ع) آشنا شوند، تلاوت زیبای قرآن توسط ایشان بود. گاهی آن قدر مردم در پشت درب خانه حضرت میخکوب شنیدن صدای داودی ایشان می شدند، که پرندگان روی آن ها می نشستند.

عضو  اتاق تبلیغ خراسان افزود: یکی دیگر از کارهایی که از سوی امام سجاد انجام می شد و مردم را با آن حضرت آشنا می کرد، این بود که حضرت به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم برای هزار خانواده امکانات زندگی را مهیا می کردند. این مسأله درباره سیدالشهدا(ع) نیز نقل شده؛ تا جایی که وقتی بنی اسد می خواستند پیکر حضرت را دفن کنند، اثر انبان بر روی بدن ایشان دیده می شد.

وی با اشاره به این که نیروهای انقلابی در هر زمانه ای باید از رسیدگی ائمه اطهار(ع) به محرومان الگوگیری کنند، خاطرنشان کرد: برای نمونه امروز شرایط حاشیه شهر مشهد که جمعیتش یک سوم جمعیت مشهد است و از نظر جغرافیایی ۳ برابر مشهد وسعت دارد، برای شهری که سالانه ۲۵ میلیون نفر زائر را پذیرایی می کند و پایتخت معنوی نظام اسلامی است، شایسته نیست که یک و نیم میلیون نفر درگیر در محرومیت و اعتیاد فرزندانشان باشند.

حجت الاسلام مرویان حسینی ادامه داد: بهترین راه برای جلب دل ها به سوی ارزش های دینی و انقلابی این است که مساجد و پایگاه های بسیج امکانات کافی به روستاها و حاشیه شهرهای بزرگ برسانند. این کار وقتی با نام اسلام و انقلاب صورت پذیرد، خطوط را برای محرومان آشکار می کند.

عضو  اتاق تبلیغ خراسان در ادامه به بیان سایر نکات مهم پیرامون مبارزات امام سجاد(ع) علیه طاغوت پرداخت و گفت: در شرایطی که به فرموده امام باقر(ع) حتی یک منبر برای نشر حقایق در اختیار امام سجاد(ع) نبود، ایشان در صحیفه سجادیه که معتبرترین کتاب اسلامی پس از قرآن است و به دست امام باقر(ع) کتابت شده، ۵۳ دعا را بیان فرمودند که در تمام آن ها به مسأله ولایت و ارتباط با پیامبر(ص) و اهلبیت(ع) اشاره شده است.

وی افزود: یکی از کارهای مهم امام سجاد(ع) این بود که در حالی که خود را معرفی نکرده بودند و اطرافیانشان را نیز همراه نداشتند، در کاروان های زائران پیاده حج خدمت می کردند و بدینوسیله پس از مدتی مردم با ایشان آشنا شده و جذب ایشان می شدند. امام سجاد با این روش ها ارزش های اصیل دینی را احیا کردند.

حجت الاسلام مرویان حسینی در پایان خاطرنشان کرد: امام سجاد آنجا که لازم بود علنا در برابر دشمنان ایستادگی می کردند و ۳۶ سال به این مقاومت ادامه دادند. وقتی ایشان وارد مدینه شدند، فرمودند حتی ۲۰ نفر هم در این شهر همراه ما نیست اما وقتی به شهادت رسیدند، تمام مدینه عزادار شد. این نشانه حکومت آن حضرت بر دل های مردم بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 + 7 =