عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی : احترام به بزرگان نباید مانع از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر شود

 حجت الاسلام اسلامی فر گفت: یکی از ویژگی های ایمان کامل، احترام به بزرگ تر ها و رحم به کوچک تر هاست اما این مسأله نباید مانع از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر شود.

حجت الاسلام جعفر اسلامی فر شامگاه سه شنبه در هفتمین شب از مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) در دهه سوم محرم که در محل بیت حجت الاسلام نوروزی، حاکم شرع و رییس سابق دادگاه های انقلاب خراسان رضوی برگزار می شود، به بیان ادامه بحث خود پیرامون ویژگی های رفتاری مؤمنان پرداخت.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی با بیان این که هدایت خاص الهی طبق فرموده قرآن کریم به متقین اختصاص می یابد، اظهار کرد: متقی به کسی گفته باشد به دنبال پاک کردن خود از رذایل است و کسی که دوست ندارد پاک باشد را نه قرآن و نه پیامبران نمی توانند هدایت کنند. در واقع همه کسانی که تصمیم گرفتند گناه را ترک کنند، جزو متقین هستند.

وی با اشاره به تفاوت درجات میان متقین، خاطرنشان کرد: همین افرادی که می خواهند خوب باشند، گاهی در مقابل شیطان و نفس اماره زمین می خورند و از همین رو رتبه های تقوا و ایمان متفاوت بوده و درجات متقین نیز متفاوت است. برای رسیدن به قله ایمان باید به روایاتی که از پیامبر(ص) و ائمه(ع) به دستمان رسیده، توجه کنیم.

حجت الاسلام اسلامی فر در ادامه به بیان ویژگی های مؤمنان کامل پرداخت و گفت: امام کاظم می فرمایند «کسی که در هر روز بر ایمان و اعمال خود رسیدگی نکند، از ما نیست.» در روایت دیگری پیامبر اکرم(ص) درباره ویژگی مؤمنان کامل، احترام به بزرگترها و رحم به کوچکترها را مطرح کرده اند و در این روایت نفرمودند آن کسی بزرگ تر است که مقام، شخصیت و جایگاه علمی دارد؛ بلکه فرمودند شخصیتی که ریش سفید و بزرگ تر است ولو اینکه از لحاظ علمی در جایگاه پایین تری باشد.

مدیر مدرسه علمیه فاضلیه مشهد با بیان این که رعایت ادب نسبت به بزرگ تر ها نباید مانع از انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر شود، خاطرنشان کرد: با وجود این که هارون الرشید دارای اقتدار و بزرگی در سرزمین اسلامی بود و همه به او احترام می گذاشتند، وقتی صفان به او شترهایش را کرایه داد، امام کاظم این حرکت او را کمک به ظلم هارون دانستند و از همین رو صفان تمام شترهایش را فروخت اما به هارون کرایه نداد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 6 = 7