مسؤولان به اتحادیه اروپا تکیه و اعتماد نکنند/ در برابر بزک کردن ها هوشیار باشیم

 آیت الله نوری همدانی در درس خارج گفت: از طرفی دشمن تحریم ها را شدت می بخشید و از طرفی دیگر برخی مدام تبلیغات می کردند که برجام درست کردیم، امروز هم می گویند که اروپا با ما است و می گوید که برجام را قبول داریم که باید هوشیار بود و به آ‌ن ها اعتماد نکرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به خطبه شقشقیه امیرمؤمنان، گفت: حضرت می فرمایند خداوند از علما پیمان گرفته در برابر ظلم ظالمان ایستادگی کرده و محرومان و مستضعفان را یاری کنند.

وی افزود: بر این اساس عالمان نمی توانند در برابر ظلم سکوت کنند، در هر جای دنیا که مظلومانی باشند باید به فریاد آن ها رسیدگی شود، عالم نباید در برابر ظلم آرام بنشیند بلکه باید با زمان شناسی و جامعه شناسی وظیفه خود را انجام دهد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت بعد از این که ۲۵ سال کنار بودند مردم هجوم آوردند و از ایشان خواستند که مسؤولیت را بپذیرند، حضرت می فرماید اگر پیمان الهی نسبت به علما و درخواست مردم نبود و حجت تمام نمی شد قبول نمی کردم؛ در حاکمیت مشروعیت و مقبولیت وجود دارد که مشروعیت از آن خدا بوده اما مقبولیت از سوی مردم تأمین می شود.

وی با اشاره یاوه گویی های مستکبران علیه ایران، ادامه داد: امروز وضع سیاسی بسیار حساس است و باید توجه کنیم، متأسفانه کسانی سعی کردند آمریکا و اروپا و مستکبران را بزک کنند و به این سمت رفتند که با آن ها قراردادی ببندند، در حالی که قرآن می فرماید به ظالمین اعتماد نکنید و کسانی که ستم کرده اند متمایل نشوید که آتش دوزخ به شما مى رسد.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که با وجود این که رهبر معظم انقلاب فرمودند نباید به آمریکا اعتماد کرد عده ای اعتماد کردند، ابراز داشت: بعد که برجام امضا شد عده ای بسیاری خوشحال شدند و حتی به برخی مدال ملی دادند که انگار فتح الفتوحی صورت گرفته است و بعد از آن مدام درباره برجام صحبت کردند.

وی عنوان کرد: مدعی بودند که باید سال ها جنگ می شد که چنین چیزی به وجود می آمد و آن ها بدون جنگ مواردی به دست آوردند خلاصه این که رنگ و لعاب بسیاری برای بزک کردن انجام دادند، همان زمان با قبول برجام اوباما تحریم ها را بیشتر کرد در حالی که بنا بود برجام تحریم ها را از بین ببرد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از طرفی دشمن تحریم ها را شدت می بخشید و از طرفی دیگر برخی مدام تبلیغات می کردند که برجام درست کردیم، امروز هم می گویند که اروپا با ما است و می گوید که برجام را قبول داریم، مگر اروپا چه کسانی هستند؟ آلمان، انگلیس و فرانسه و اروپا با آمریکا هستند.

وی اضافه کرد: تمام کسانی که از اروپا از برجام حمایت کردند درباره موشک ایران حرف داشته و می گویند که به شرطی قبول داریم که ایران موشک نداشته باشد، هیچگاه نباید به حرف ها و پیمان های مستکبران و دشمنان اعتماد کرد، باید با تکیه بر ملت گام برداشته شود تا شاهد نتایج آن باشیم، اقتصاد مقاومتی نیز باید از جلسات خارج شده و به میان مردم آورده شود، باید با اتکای به ملت مشکلات را حل کنیم، امروز باید در برابر بزک کردن ها هوشیار باشیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 8 =