آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند/کسی که با علم زنده باشد از فتنه‌ها در امان می‌ماند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در این زمان بیش از همه انسجام ملت می تواند تودهنی محکمی به دشمنان بزند و آن ها را مأیوس کند، این انسجام پیروزی های پی در پی خواهد داشت.

حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید

امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با بیان این که انسان عالم به عواقب کار خود فکر می کند، گفت: اگر پیشنهادی به عالم شود که مثلا درآمدهای فراوانی داشته باشد ابتدا عواقب آن را مورد بررسی قرار می دهد.

کسی که با علم زنده باشد از فتنه ها در امان می ماند

وی افزود: علم انسان را زنده می کند، کسی که با علم زنده باشد از فتنه ها در امان می ماند البته انسان باید خود را به خدا بسپارد چرا که اگر خداوند کمک نکند لغزش ها در انتظار همه است، لطف الهی و عنایت حق شامل کسانی می شود که لایق هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسائل اخلاقی در حوزه حساسیت خاصی دارد، اظهار داشت: درس اخلاق لازم است و بنا شده چهارشنبه شب ها بعد از نماز مغرب و عشا  در مدرسه امام کاظم(ع) درسی مخصوص طلاب و فضلا و خانواده های آنان داشته باشیم؛ درس اخلاق باید علمی، منطقی، عاطفی و روانی باشد و جهات مختلف در آن ملحوظ شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به یاوه گویی های دشمن بر ضرورت انسجام بیش از پیش مردم و جامعه تأکید کرد و ادامه داد: خوشبختانه دشمنان ما به دست خود در حال رسوا شدن هستند، آمریکا به تنهایی در یک طرف ایستاده و می گویند که ایران به روح و جسم برجام عمل نکرده در حالی که همه دنیا می گویند ایران پایبند بوده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشت: روزی برخی تصور می کردند که ممکن است زمانی فرا برسد که بتوانند با آمریکایی ها کنار بیایند و روابط را از سر بگیرند ودعواها را به دوستی تبدیل کنند اما روز به روز معلوم تر شده است که آمریکا با وجود ایران مشکل دارد.

وی عنوان کرد: آمریکا می خواهد که ایران بدون قدرت و ذلیل باشد، از این رو آمریکایی ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و امروز هم از پیمان هایی همانند محیط زیست و یونسکو به صورت یک جانبه خارج می شوند، اگر پیمان بسته شده یک جانبه خارج شدن معنا ندارد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: مستکبران و صهیونیست ها دوست دارند که کسی به آن ها نگوید که کار خلاف انجام می دهند و انتظار دارند که هر چه انجام می دهند مورد قبول باشد، خود آمریکایی ها سازمان ملل و یونسکو را ایجاد کردند اما از یونسکو یک طرفه خارج شدند.

وی اضافه کرد: درباره برجام هم می گویند که یک جانبه خارج می شوند، جالب این است که در این بین آمریکا به کره شمالی پیشنهاد مذاکره و نوشتن عهد و پیمان می دهد، آمریکایی ها با این اعتباری و رسوایی می خواهند مذاکره کنند؟ پیدا است که آن ها جواب منفی می دهند چون آمریکا قابل اعتماد نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که آمریکا چارچوب ها را می شکند و به راحتی عهدها را زیر پا می گذارد، گفت: امیرمؤمنان در عهدنامه مالک اشتر می فرماید«مالک بر سر عهدی که با افراد بستی بمان ولو این که دشمن باشد، عهد شکنی در زمان جاهلیت نیز امری زشت و قبیح بود حتی اقوام جاهلی عهد شکنی را درست نمی دانستند»

وی افزود: جاهلیت عصر امروز ازجاهلیت زمان عرب هم بدتر شده است، آمریکا تنها به فکر منافع خود است و جایی که منافعش تأمین نشود را ترک می کند، منافعی که آمریکا دنبال می کند منافعی نامشروع است؛ در این زمان بیش از همه انسجام ملت می تواند تودهنی محکمی به دشمنان  بزند و آن ها را مأیوس کند، این انسجام پیروزی های پی در پی خواهد داشت.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 11