روش و طریقه اهل بیت بهترین راهکار برای مقابله با شبهات است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:
روش و طریقه اهل بیت بهترین راهکار برای مقابله با شبهات است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید براین مطلب که بهترین روش برای اینکه در دام شبهات نیفتیم این است که از روش و طریقه اهل بیت (ع) برای خرافه زدایی پیروی کنیم، گفت: در شرایطی که مردم باورهایشان درباره دین چند دسته می شود بهتر است از همین روش استفاده شود.

حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در همایش «مبلغان و شبهات عاشورایی» که در سالن همایش های آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) خطاب به یکی از اصحاب گفت: روایاتی که مخالفین درباره حضرت علی(ع) نقل می کنند در سه بخش خلاصه می شود.

وی درادامه در تبیین این روایات درباره منشأ شبهات اظهار کرد: درواقع برخی روایات جعلی درباره غلو اهل بیت(ع) و برخی دیگر درباره اجتهاد خلفا مطرح شده است که می خواهند اعتقاد به عصمت اهل بیت (ع) را منکر شوند و یا از افکار مردم دور سازند و دسته سوم روایاتی است که شامل دشنام و فحش دادن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه وقتی مردم این روایات جعلی را می بینند، واکنش های مختلف دارند، تصریح کرد:  در واقع با روایات غلو آمیز شیعیان ما را تکفیر و با روایات دیگر می خواهند از اهل بیت(ع) قداست زدایی می کنند.

حجت الاسلام لطفیان ادامه داد: روایات دیگر هم برای این است که مسیر را برای دشنام گویی بگشایند و به همین دلیل باید بسیار مراقبت کرد تا دشمن به این موضوعات دامن نزند در حالی که جامعه سرگرم دیگر امور باشد.

وی در ادامه با تأکید براین مطلب که بهترین روش برای اینکه در دام این شبهات نیفتیم این موضوع است که از روش و طریقه اهل بیت (ع) برای خرافه زدایی پیروی کنیم، اظهار کرد: در شرایطی که مردم باورهایشان درباره دین چند دسته می شود بهتر است از همین روش استفاده شود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 14