ضرورت تقویت فعالیت های طب اسلامی در کشور

آیت الله علوی گرگانی مطرح کرد؛
ضرورت تقویت فعالیت های طب اسلامی در کشور
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که منابع اسلامی ما سرشار از توصیه های درمانی و سلامت است بر ضرورت تقویت فعالیت های طب سنتی اسلامی در کشور تأکید کرد.

حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار علی علیجان پور متخصص طب اسلامی و نماینده حجت الاسلام والمسلمین تبریزیان در شمال کشور با بیان این که گزارش های طب اسلامی از سوی آقای تبریزیان به ما رسیده است، اظهار داشت: کار بسیار خوبی است که بتوانیم روش ائمه در بهداشت و درمان را در جامعه پیاده کنیم.

استاد برجسته درس خارج افزود: امام رضا(ع) در مورد روش های درمان مطالبی داشتند که در کتابی با عنوان «رساله ذهبیه» جمع آوری شده و مأمون آن را با آب طلا نوشت؛ این رساله مجموعه بیانات ارزشمند علمی و پزشکی امام است که در آن با شرح خواص اغذیه و اشربه، راهکارهای بهزیستی و بهداشت و سلامت را به ما آموزش می دهد.

وی با اشاره به قضیه ای جالب در مورد روش درمانی پیامبر اسلام عنوان کرد: در روایت دیگری داریم یکی از پادشاهان که آوازه پیامبر گرامی اسلام(ص) را شنیده بود و اظهار علاقه و محبت به ایشان می کرد، برای اثبات محبت خود طبیبی حاذق را به مدینه فرستاد تا دوستان پیامبر را درمان کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ادامه داد: این طبیب در مدینه هرچه قدر نشست هیچ کس مراجعه نمی کرد، حضرت به این طبیب فرمود: من چیزی به این مردم یاد دادم که مریض نشوند که دو اصل مهم است، نخست آن که تا مادامی که اشتها ندارند غذا نخورند و دوم تا اشتها دارند از غذا دست بردارند.

وی با اشاره به این که معلوم می شود پیامبر نیز روش طبابت را به مردم آموزش می داده است، ابراز داشت: در روایت داریم که معده سرآمد همه مرض ها و سلامتی بدن هم در کنترل کردن همین معده است همچنان که در قرآن هم می خوانیم که بخورید و بیاشامید ولی اسراف نکنید که تأکید می کند زیاده روی در خوردن کار پسندیده ای نیست.

استاد برجسته درس خارج در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر لزوم ادامه پیدا کردن فعالیت های پزشکی اسلامی در کشور، عنوان داشت: می توانیم با استناد به منابع روایی و قرآنی جامعه خودمان به سمت سلامتی کامل سوق بدهیم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = 13