دنیاپرستی انسان را به قتل ولی خدا وادار می‌کند

حجت الاسلام والمسلین ماندگاری:
دنیاپرستی انسان را به قتل ولی خدا وادار می‌کند
استاد حوزه علمیه دلیل شهادت امام حسین(ع) را دنیاپرستی اشقیای کربلا دانست و گفت: کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند افرادی بودند که دنیا در مقابل دیدگانشان جلوه نمایی کرده بود برای همین نتوانستند خدا را ببینند و ولی او را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلین محمدمهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته به مناسبت ایام برگزاری همایش باشکوه اربعین حسینی در برنامه مسیر که در کربلای معلی برگزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: خداوند بر ما منت گذاشت و نعمت اربعین را به ملت ما عطا کرد.

وی افزود: ما باید شاکر این نعمت عظیم الهی باشیم تا خداوند به واسطه همین شکرگزاری این پدیده بی نظیر، پیاده روی اربعین را به ظهور امام عصر(عج) متصف کند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه حرکت در مسیر کربلا مقاومت و ایستادگی می‌خواهد، ابراز کرد: کسی که می‌خواهد در این مسیر گام بردارد باید با خداوند متعال قرارداد ببندد تا پیروز شود بسیاری از انسان‌ها در این مسیر با بلا و سختی مورد امتحان قرار گرفتند ولی کم آوردند و جدا شدند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام حسین(ع) در این مسیر با خداوند معامله کرد که پیروز میدان شد. قاعده این مسیر آن است که مردم را ترغیب کنیم با خداوند متعال معامله کنند.

این خطیب مشهور دلیل شهادت امام حسین(ع) را دنیا پرستی اشقیای کربلا دانست و گفت: کسانی که امام حسین(ع) را به شهادت رساندند افرادی بودند که دنیا در مقابل دیدگانشان جلوه نمایی کرده بود برای همین نتوانستند خدا را ببینند و ولی او را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه معامله با خدا انسان را در برابر سختی‌ها صبور می‌کند، تصریح کرد: انسان در این مسیر باید با قیامت معامله کند و بداند که اعمال او بی نتیجه نخواهد ماند و خداوند به او پاداش سختی‌هایی که در دنیا متحمل شده عطا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری در پایان خاطر نشان کرد: زائران اربعین حسینی با سایر زائران که در زمان‌های دیگر برای زیارت ارباب مشرف می‌شوند فرق دارند چرا که اینان با محبت و شوق در طریق عشق گام برمی‌دارند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 14