مهم‌ترین درس اربعین مقاومت در برابر تحریم‌های دشمن است

آیت الله علم الهدی:
مهم‌ترین درس اربعین مقاومت در برابر تحریم‌های دشمن است
آیت‌الله علم الهدی گفت: درسی که اربعین به ما می دهد، مقاومت در برابر دشمنانی است که از روی عناد سفره مردم را با تحریم‌ها، نارسایی‌ها و کمبود ها هدف قرار داده‌اند تا ما را تسلیم کنند.

آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، امروز در اجتماع اربعین در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه انقلاب سازی نیازمند نادیده گرفتن احساس و عواطف است، اظهار کرد: اتصال احساسی و عاطفی بین امام حسین(ع) و اهل بیت به مراتب بیشتر است اما قیام و حرکت‌های آنها علیه ظلم، عاطفی محض نبوده؛ بلکه دارای فلسفه و حساب شده بود و به آنها یاد داده اند چگونه و چطور سخن بگویند.

وی تصریح کرد: بسیاری نقل می کنند هنگامی که یزید بر امام حسین(ع) می تاخت حضرت زینب(س) نالان می فرمودند یزید نزن، در حالی که این نقل صحیح نیست، اطرافیان حضرت این چنین می‌گفتند اما جضرت زینب(س) در آن لحظه که سربریده برادر عزیزشان مقابل چشمشان بود خطاب به یزید گفته‌اند: یزید هر کاری می خواهی بکن، اما نمی توانی یاد ما  را از اذهان پاک کرده و اثر وحی ما را بمیرانی.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آنها می دانستند که آن لحظه بسیار حساس جای برخورد عاطفی نیست، وقتی پای انقلاب‌سازی و روشنگری ملت ها به میان می آید وظیفه دارند سخن بگویند سخنانی که دنیا را تکان دهد.

وی افزود: با وجود همه عواطف و احساساتی که بین خود و عزیزانشان هست، عاطفه نادیده گرفته می شود و دختر سه ساله کنار بدن سر بریده و بدن پاره پاره پدر از حال نمی رود بلکه می پرسد عمه جان او کیست و عمه با صراحت کامل به او می گوید بدن پدرت حسین(ع) است اما رقیه قالب تهی نکرد چون می دانست که باید حرف بزند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: تاریخ انقلاب‌ساز هر ملتی طی این هزار و ۴۰۰ سال جملاتی که حضرت رقیه(س) در آنجا گفته است را ثبت کرده است؛ جملاتی که حتی همان کسانی که در آن لحظه بر بدن پدرش می زدند را منقلب کرد.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز باید از اربعین درس ایستادگی و مرز ایستادگی در برابر دشمن را دریافت کنیم، گفت: پس از حادثه کربلا، دشمن از دادن آب و غذا به اهل بیت(ع) از جمله کودکان خودداری می‌کرد تا آن‌ها برای آب و غذا التماس کنند اما هیچ یک از کودکان و زنان حتی ابراز گرسنگی و تشنگی هم نکردند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: از رویدادهای موجود در اربعین می‌توان به میزان و مرز مقاومت در برابر دشمنانی که از روی عناد سفره مردم را با تحریم‌ها، نارسایی‌ها و کمبود ها هدف قرار داده‌ اند تا ما را تسلیم کنند، پی برد.

آیت الله علم الهدی افزود: جایی که دختر سه ساله حاضر نیست در برابر دشمن از آب و غذا سخن بگوید، حال امروز برخی سر میز مذاکره می‌نشینند و معامله می‌کنند به این امید که تحریم‌ها و فشارها رفع و بازار و نان آماده‌ای برایشان فراهم شود؛ بعد هم که دشمن متوجه استیصال این افراد شد، فشار را بیشتر کند تا آن‌ها تسلیم شوند.






اخبار مرتبط

  • روحانیت نباید در مقابل مردم ژست حکومتی به خود بگیرد
  • مشکلات اقتصادی؛ نتیجه روی کارآمدن افراد نالایق
  • مسؤولان وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را مدیریت کنند
  • آیت‌الله مصباح الگویی برای جامعه طلبگی و دینی است
  • خواص بی بصیرت؛ قصه پر غصه دیروز و امروز
  • آیت الله یزدی از نیروهای پا به کار انقلاب بود
  • امام رضا دین را از نابودی و اسلام را از انحراف نجات دادند
  • لزوم الگوگیری مسلمانان از سیره رسول‌الله در مبارزه با مستکبران
  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


    2 + 8 =