پیامبران از هر نوع خطایی در ابلاغ حقایق و امور فردی و اجتماعی مصون هستند

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان درباره اینکه عصمت پیامبران با ادله عقلی ونقلی اثبات شده است، گفت: در واقع هیچ خلاف وترک اولی از آنان سر نمی زند و آنان از هر نوع اشتباه و خطایی در ابلاغ حقایق و امور فردی و اجتماعی و همه شئون زندگی معصوم هستند.

آیت الله سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان در نشست هفتگی امروز خود به شرح دعای ۳۸ صحیفه سجادیه پرداخت و گفت: این دعا به بیان وظیفه ما در ارتباط با برنامه زندگی فردی و اجتماعی  پرداخته است.

 آیت الله سیدان در ادامه با اشاره به توصیه های پیامبر اکرم (ص) درباره کمک به همنوع با ابزارهای مختلف اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) در این زمینه سفارشها و توصیه های فراوانی دارد که افرادی که توانایی مالی و فکری دارند می توانند با کمک ثروت و دارایی خود و یا افکار و تجارب به دیگران کمک کنند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به پاسخ پیامبر(ص) به فردی که ثروت و دارایی و تجربه ای برای کمک کردن به دیگران ندارد، بیان داشت: اگر زبان خود را از آزار و اذیت دیگران مراقبت و مواظبت داشته باشی در واقع  یک نوع دیگر کمک به انسانها است.

آیت الله سیدان  با تأکید بر شکرگزاری انسانها بر نعمت هایی که خداوند به آنها عطا کرده است، تصریح کرد: از جمله نشانه های شکرگزاری انسان نسبت به پروردگار این موضوع است که در برابر ظلمی که ظالم به مظلوم دارد ساکت ننشیند و به دفاع از مظلوم برخیزد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره اینکه عصمت پیامبران با ادله عقلی و نقلی اثبات شده است، تصریح کرد: در واقع هیچ خلاف و ترک اولی از آنان سر نمی زند و آنان از هر نوع اشتباه و خطایی در ابلاغ حقایق و امور فردی و اجتماعی و همه شئون زندگی معصوم هستند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 11