انقلاب اسلامی زمینه ساز احیای سنت اعتکاف در دیگر کشورها شده است

 حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به گسترش سنت حسنه اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: مردم و جوانان به خوبی از این سنت استقبال می کنند و می توان گفت انقلاب اسلامی پایه گذار این سنت در دیگر کشورها شده است.

حضرت آیت الله حسین نوری همدانی شامگاه پنجشنبه در پیام خود به اختتامیه جشنواره بین المللی اعتکاف که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد گفت: خداوند متعال انسان را به عنوان خلیفه خود در زمین قرار داد و او را به شایستگی ها و استعدادهای بسیار مفتخر ساخت و از نعمت های بسیاری برخوردار کرد.

وی افزود: خداوند انسان را با دادن قدرت اختیار و هدایت به وسیله انبیا و راهنمایان الهی به تکامل رساند و استعدادهای فطری را به انسان نشان داد و اکنون این انسان است که می تواند بهشت اعلی علیین را اختیار کند یا اسفل سافلین را انتخاب کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: راه رسیدن به سعادت پرفراز و نشیب است که در آن بدون خودسازی و توانمندی نتیجه ای جز عقب ماندگی و سقوط نخواهد داشت و اولین گام برای کسب آمادگی از بین بردن نفس اماره است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که تجلی گاه نفس اماره حب جاه و مقام است، ابراز کرد: اعتکاف فرصتی است که انسان از این بند شیطانی رهایی پیدا کند. این عبادت در بیان آیات و روایات از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی با بیان روایتی از امام صادق (ع) اظهار کرد: هر کسی مشکلی از برادر مسلمان خود را برطرف کند خداوند متعال ثواب یک حج، یک عمره و دو ماه اعتکاف در مسجدالحرام را به او عطا خواهد کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به گسترش چشمگیر سنت حسنه اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مردم متدین و جوانان عزیز به خوبی از این سنت استقبال کرده اند و حتی می توان گفت که انقلاب اسلامی سبب پایه گذاری این سنت در دیگر کشورها شده است.



« (خبری قبلی)



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = 14