برخی بنای حل مشکلات فضای مجازی را ندارند/دولت شعار سال را عملی می کرد بسیاری از مشکلات گریبان جامعه را نمی گرفت/تلاش دشمن برای نفوذ در حوزه با هدف بی تفاوت کردن حوزویان نسبت به انقلاب/روحانیت با هوشیاری مانع توطئه دشمن شود

حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با ارزیابی عملکرد مسؤولان درباره تحقق شعار سال گفت: اگر واقعا حرکت جدی انجام می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبان جامعه ما را نمی گرفت.

حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی در مشهد مقدس با ارزیابی عملکرد مسؤولان درباره تحقق شعار سال گفت: توقع این بود که مسؤولان از شعار و جلسه خارج می شدند و به صورت انقلابی و جهادی شعار مهم سال را محقق می کردند.

وی افزود: اگر واقعا حرکت جدی انجام می شد بسیاری از مشکلات اقتصادی گریبان جامعه ما را نمی گرفت، امروز وضعیت معیشت مردم انسان را شرمنده می کند، ما نامه های فراوانی از اقشار مختلف اعم از فرهنگیان، کارگران و کشاورزان داریم که گله مند هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که مسؤولان باید به فکر اقشار کم درآمد باشند، اظهار داشت: مردم به گردن ما حق دارند، همین مردم مستضعف خون دادند، شهید دادند و انقلاب کردند که اگر به این ها توجه نشود و مردم ناراضی باشند ظلم است.

وی با تأکید بر این که خدمت به مردم عبادت است، ادامه داد: امام سجاد(ع) فرمودند اشرف و اعظم عبادت خدمت به مردم است، از این رو همه باید تمام همت خود را در این مسیر قرار دهند و از اختلاف طبقاتی جلوگیری کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که خوی اشرافی گری باید از مسؤولان جمهوری اسلامی دور باشد، ابراز داشت: مسؤولان باید با مردم چهره به چهره صحبت کنند و خود را به عنوان مسؤولان اجرایی در معرض مردم قرار دهند.

وی عنوان کرد: بنده همیشه به همه دولت‌ها عرض کردم و به این دولت هم گفتم ما کاری جز خدمت به مردم و رضایت آنان نداریم و به جای تخریب یکدیگر با وحدت و پیروی از رهبری به مردم خدمت کنیم، البته معتقد هستیم عده ای از مسؤولان تلاش می‌کنند و قصد خدمت هم دارند.

این مرجع تقلید با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: وضعیت فرهنگی کشور باید بهتر از این باشد چون فرهنگ قوام و نظام جامعه است، اگر فرهنگ درست باشد شناخت مشکل و حل آن آسانتر است و در مقوله فرهنگ باید کار جهادی شود.

وی اضافه کرد: تمام امور فرهنگی مانند تبلیغات، سینما و تلویزیون باید هماهنگ با اسلام و انقلاب باشد، پیشرفت های بسیاری انجام شده و قابل مقایسه با گذشته نیست ولی نگرانی های هم وجود دارد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خطر فضایی مجازی بدون نظارت و غیر بومی را بسیاری جدی ارزیابی کرد و گفت: مکرر حوزه به مسؤولان تذکر داد ولی ظاهراً بنای بر حل مشکل نیست.

وی افزود: عده ای هم به دنبال این هستند که القا کنند حوزه با پیشرفت و فضایی مجازی مخالف است در حالی که ما با فضای مجازی که از خارج هدایت می شود و جامعه، دین و کانون خانواده با ایجاد شبهه و دروغ هدف قرار می دهد و سبب آسیب های اجتماعی می شود مخالف هستیم.

آیت الله نوری همدانی هشدار داد؛
تلاش دشمن برای نفوذ در حوزه با هدف بی تفاوت کردن حوزویان نسبت به انقلاب | روحانیت با هوشیاری مانع توطئه دشمن شود
حضرت آ‌یت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ در حوزه گفت: یقین بدانید که دشمن می خواهد در اثر گذارترین نهاد یعنی حوزه‌های علمیه نفوذ کند تا بتواند حوزه را نسبت به انقلاب بی تفاوت کند.
حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد تحصیل علم، تقوا و زمان شناسی را وظیفه نخست روحانیت دانست و گفت: روحانیت همواره باید در کنار مردم باشد و خود را از مردم جدا نکند.

وی افزود: مثل همیشه باید زبان گویای مردم باشیم و از اسلام و انقلاب و مکتب اهل بیت(ع) حراست کنیم و بدانیم مردم بیش از گفتار ما به عمل ما نگاه می کنند؛ حوزه های علمیه باید با نشاط، مطالبه گر، مجتهد پرور و انقلابی باشند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی های طلبه و حوزه انقلابی اظهار داشت: طلبه انقلابی کسی است که تقوا داشته باشد، خوب درس بخواند و آشنا به حوادث جهان اسلام و دنیا باشد.

وی با اشاره به توطئه دشمنان برای نفوذ و ضربه زدن به حوزه های علمیه ادامه داد: یقین بدانید که دشمن می خواهد در اثر گذارترین نهاد یعنی حوزه های علمیه نفوذ کند تا بتواند حوزه را نسبت به جریانات انقلاب و اسلام بی تفاوت کند، باید جلوی این کار گرفته شود، حوزه علمیه همیشه مستقل بود و باید این استقلال حفظ شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی ارتباط حوزه و نظام را پیوندی همیشگی و مستحکم دانست و ابراز داشت: دولت‌ها می آیند و می روند و حوزه هیچ وابستگی به آنها ندارد و همیشه تذکرات لازم را داده است، حوزه نسبت به اصل نظام و حفظ انقلاب وظیفه دارد چون خاستگاه این نظام حوزه بوده است لذا شناخت آثار و برکات نظام و دستاورد های آن و همچنین رصد کردن آسیب هایی که نظام را تهدید می کند بر عهده حوزه است.

وی با تأکید بر این که مسؤولان باید به تذکرات مراجع، بزرگان حوزه های علمیه توجه کنند، عنوان کرد: متاسفانه گاهی به توصیه های حوزه از سوی مسؤولان بی توجهی می شود.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بارها مراجع و علمای حوزه درباره دیرکرد بانک ها تذکر دادند، مردم بسیار برای ما نامه می نویسند که به واسطه همین سود های حرام، افرادی خانه و زندگی خود را از دست  داده اند و کارخانه ها تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: ما هم می گویم دیر کرد حرام است ولی بعد از این همه سال و این همه تذکر بانکها اسلامی نشد و همچنان ربا می گیرند و مردم دچار مشکل هستند.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان تأکید کرد: امروز همه وظیفه دارند برای حفظ نظام با وحدت و انسجام حول محور رهبری حرکت کرده و مشکلات را رفع کنند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + = 5