رییس اتاق اصناف ایران: روحانیت می تواند اقتصاد کشور را تقویت کند

hemayat az kalaye melli

فاضلی با بیان این که روحانیت امروز می تواند تقویت بخش بازار و اقتصاد باشد،‌ گفت: روحانیت در گذشته فعال بوده اند؛ اما بعد از انقلاب حوزه ها نسبت به آموزش در این نظام کم اثر شده اند؛ در حالی که لازم است اقتصاد با روحانیت در کنار هم باشند و به ویژه نسبت به آموزش در بخش های فرهنگی در اتاق اصناف ایران نیاز به کمک روحانیت داریم.

علی فاضلی رییس به همراه جمعی از اعضای اتاق اصناف ایران، پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

فاضلی در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت فعالیت های اتاق اصناف در ایران تصریح کرد: امروز درکشور ما سه میلیون بنگاه صنفی وجود دارد و ۳۰ درصد جمعیت کشور به گونه های مختلف با اصاف در ارتباط هستند.

وی اصناف را ویترین نظام دانست و اظهار داشت: اصناف نقطه اتصال و حاکمیت بوده و در بخش های گوناگون با هم در ارتباط هستند و تنها شبکه مویرگی وابسته به روحانیت است و این ارتباط  از جنبش تنباکو بوده اند آغاز شده و تا امروز ادامه دارد؛ هرچند روحانیت در برخی مواقع با بی مهری ها مواجه شده اند.

رییس اتاق اصناف ایران ابراز داشت: امروز هرچند بازار با رکود همراه است ولی ما در برهه های مختلف مشکلات اقتصادی سربلند بیرون آمدیم که نمونه بارز آن درجنگ تحمیلی و بحث تحریم ها بود که موفق بیرون آمدیم.

وی با بیان این که روحانیت امروز می تواند تقویت بخش بازار و اقتصاد باشد،‌ تأکید کرد: روحانیت در گذشته فعال بوده اند؛ اما بعد از انقلاب حوزه ها نسبت به آموزش در این نظام کم اثر شده اند؛ در حالی که لازم است اقتصاد با روحانیت در کنار هم باشند و به ویژه نسبت به آموزش در بخش های فرهنگی در اتاق اصناف ایران نیاز به کمک روحانیت داریم.

فاضلی با اشاره به فعالیت های اتاق اصناف ایران افزود: یکی از فعالیت های این مرکز تشکیل بنگاه خیریه نور بود که در آن کل خیریه ها را منسج کرده ایم؛ اما در کارهای خودمان نیاز به یاری روحانیت داریم به عنوان نمونه قرار شده است بخشی از مطالب مکاسب محرمه را به بازاریان آموزش دهیم که این کار همراهی طلاب را می طلبد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 3 = 9