اقتصاد بیمار نتیجه فعالیت بانک‌های رباخوار است

 آیت‌الله جوادی آملی وجود اقتصاد بیمار را نتیجه فعالیت بانک‌های ربوی و رباخوار دانست و گفت: سرمایه ربوی محاربه با خدا است.

 آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: موجودی در جهان نیست که تسبیح گوی خدا نباشد تلاش و کوشش کنید تا زبان آنها را متوجه و با آنها همزبان شوید. موجودات عالم سربازان آماده و منتظر فرمان الهی هستند.

وی خاطرنشان کرد: نجاسات را آب پاک می‌کند ولی شرک، قمار و ربا را آب پاک نمی‌کند. مال نجس با آب پاک نمی‌شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه بانک‌های ربوی و رباخوار محارب هستند گفت: اینکه هنوز اقتصاد فلج است به همین دلیل است. اکنون در سال حمایت از کالا قرار داریم باید در نظر داشت تولید با کدام سرمایه انجام می‌شود؛ سرمایه ربوی محاربه با خدا است.

وی خاطرنشان کرد: شرک آلودگی دارد غده بدخیم شرک در برخی از افراد است. تزکیه و تعلیم از برنامه‌های فرستادگان خدا است.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: حق کعبه‌داری این نیست که سالی یک بار کسی به کنارش برود و طواف کند زیرا تمام زندگی ما با کعبه است. علاوه بر نمازها، بسیاری از امور به سمت کعبه است و یک لحظه بدون کعبه برنامه نداریم و با کعبه زنده‌ایم.

 وی یادآور شد: قوم یعقلون و یؤمنون کسانی هستند که به عقل قیام کرده و زیر بار سلطه نمی‌روند اگر معصوم بیاید عده‌ای هدایت می‌شوند و عده‌ای در برابر ایشان می‌ایستند و کسی که قائم به حق باشد پیروز است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 + 4 =