تربیت نیروی انسانی ظلم ستیز در سطح بین الملل دستاورد فرهنگی انقلاب است

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) مشهد با بیان اینکه از مهمترین ثمرات و دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی ظلم ستیز در سطح بین الملل است.

حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد در یازدهمین همایش پژوهش های قرآنی با محوریت قرآن و استکبار ستیزی که ظهر امروز ۲۲ فروردین در تالار نور مشهد برگزار شد، به تبیین دستاوردهای چهاردهه تجربه عملی نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه استکبار ستیزی پرداخت.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه(ص) مشهد با اشاره به دستاوردها در سه بعد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گفت: از اساسی ترین محورهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی است.

وی با بیان اینکه از مهمترین ثمرات و دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی تربیت نیروی انسانی ظلم ستیز در سطح بین الملل است، بیان داشت: در این حیطه می توان به سید حسن نصرالله اشاره کرد که نمادی از جبهه استکبار ستیزی است که این مدل را انقلاب اسلامی ارائه کرد.

عضو سابق شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این مطلب که اتحاد بین امت اسلامی در عرصه فرهنگ و رفتار عملی که نظام نسبت به استان های سنی نشین دارد نیز نمودی دیگر از این دستاوردها است، تصریح کرد: در واقع جمهوری اسلامی در بخش فقر زدایی به استان های اهل سنت توجه بیشتری کرده است.

وی با بیان اینکه دیپلماسی عمومی یک ابزار قدرت در دنیا محسوب می شود که حکومت ها بتوانند با افکار مختلف دنیا صحبت کنند، ابراز کرد: از جمله دیگر دستاوردها در حوزه فرهنگ می توان به حج ابراهیمی اشاره کرد که نمادی از حضور انقلاب اسلامی و ارتباط گیری با میلیونها نفر در طول سال است.

حجت الاسلام اخلاقی ادامه داد: ایران محور مقاومتی شده است که عراق، لبنان و سوریه در مقابل رژیم صهیونیستی ایستاده اند و این درحالی است که آنان شعار از نیل تا فرات سر می دادند و امروز فقط دفاع  می کنند.

وی با اشاره به این مطلب که بیداری اسلامی از دستاوردهای سیاسی است، تصریح کرد: در واقع این جریان متأثر از انقلاب اسلامی بوده است و از طرفی در عرصه دستاوردهای اقتصادی می توان به استقلال کشور در این بخش اشاره کرد.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


1 + 8 =