عزت اسلامی با جهاد و مقاومت تحقق پیدا می کند

حضرت آ‌یت الله نوری اشاره به اینکه انقلاب ایران مردم مسلمان جهان را بیدار کرد، گفت: امیدواریم همه مسلمانان با یکدیگر متحد شوند چرا که این اتحاد می تواند دیگر مردم را متحد کند و اگر متحد شویم قطعا آینده دنیا با ما خواهد بود.

حضرت آیت الله نوری همدانی مدظله عصر امروز در دیدار با مسؤولان و اساتید دانشگاه اندونزیکشور اندونزی را بزرگترین مملکت اسلامی دانست و اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص)، اسلام را برای اینکه مسلمانان دارای عظمت و قدرت باشند بر چند اصل آیات قرآن منظم کرده است، از این رو اگر مسلمانان بر این اساس گام بردارند همیشه دارای عزت و قدرت خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه اصل نخست استواری مسلمانان بر عظمت و قدرت اصل ایمان است، افزود: اگر مسلمانان بر اساس دلیل و مدرک بر قرآن کریم ایمان و عقیده داشته بانشد می توانند در برابر دشمنان نیز برتری داشته باشند.

این مرجع تقلید اصل دوم استواری مسمانان بر عظمت را علم دانست و خاطرنشان کردند: در ۸۰ جای قرآن کریم از علم، عالم، تعلم و تعلیم تمجید شده است.

وی با بیان اینکه خداوند به افرادی که دارای علم و ایمان هستند درجات و مقام هایی را خواهد بخشید، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) می فرماید، تمام خیر و برکت در سایه علم و تمام عقب ماندگی ها در سایه جهل رخ می دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: در زمان برانگیخته شدن پیامبر (ص) همه در جهل بوده اند و درواقع اصل تمام علوم عربی و به زبان قرآن بوده  که سکولارها آن را تغییر داده اند، بنابراین تمام علوم از اسلام گرفته شده است.

وی عنوان کرد: ما نمی دانیم که در اندونزی در دانشگاه ها و مراکز علمی آنان به تاریخ علوم چه مقدار توجه می کنند اما لازم است در تاریخ علوم مهارت داشته باشند که بدانند تمام علوم به اسلام بر می گردد این از این رو است که اصل نخست، ایمان و اصل دوم اصل علم در اسلام است.

این مرجع تقلید به سومین اصل برای اینکه مسلمانان همیشه دارای عزت و عظمت باشند اشاره و ابراز کرد: اصل سوم وحدت و اتحاد است که مسلمانان جهان باید با یکدیگر وحدت و انسجام داشته باشند، اسلام نیز در این رابطه می فرماید همه مسلمانان در جهان با یکدیگربرادر هستند و باید به یکدیگر کمک کنند.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی در میان مسلمانان انواع اختلاف را ایجاد کرده اند، خاطرنشان کرد: بزرگترین ضربه ای که دشمنان اسلام از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به مسلمانان و اسلام و وارد کرده اند از راه ایجاد اختلاف است.

حضرت آیت الله نوری همدانی تصریح کرد: اگر اتحاد بین مسلمانان بود آمریکا و دیگر کشورهای زیر دست، مدعی قدس نمی شدند، اگر همه مسلمانان با فلسطین متحد می شدند صهیونیست ها دیگر قدرت پیش روی نداشتند.

وی عنوان کرد: برای کوبیدن اسلام و مسلمانان دشمنانی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه، اسرائیل و عربستان سعودی با یکدیگر متحد شده اند، همچنین فرقه ها و گروه هایی مانند داعش را بنا کردند تا میان مسلمانان ایجاد اختلاف کنند و همه این امور به دلیل متحد نشدن مسلمانان با یکدیگر است.

این مرجع تقلید اصل چهار را مبارزه دانست و بیان کرد: دشمنان را باید بشناسیم و در برابر آنان جز راه جنگ و جهاد راه دیگری وجود ندارد چرا که اسلام با جهاد پیشرفت کرده است، اگر بخواهیم در برابر دشمنان با نرمی برخورد کنیم دشمن قطعا بر ما بیشتر مسلط خواهد شد.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز کرد: کشور ایران نیز مانند دیگر کشور ها زیر سیطره غرب بود اما توانست با جهاد بر آنان پیروز شود بنابراین اسلام یک الگو است، کشور اندونزی نیز اگر می خواهد قدرت و عزت خود را حفظ کند باید با یکدیگر متحد و آماده جهاد باشند چرا که در برابر دشمن راهی جز جهاد وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران مردم مسلمان جهان را بیدار کرد، خاطرنشان کرد: امیدواریم همه مسلمانان با یکدیگر متحد شوند چرا که این اتحاد می تواند دیگر مردم را متحد کند و اگر متحد شویم قطعا آینده دنیا با ما خواهد بود.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 + 9 =