عضو اتاق تبلیغ خراسان:شعبان، ماه مناجات و سحرخیزی است

 

حجت‌الاسلام‌ مقری با بیان این‌که ماه شعبان، ماه مناجات و سحرخیزی است، گفت: روزه در ماه رمضان واجب و در ماه شعبان مستحب است، اما اگر استغفار در کنار آن باشد، عبادت دیگری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ اسماعیل مقری عضو اتاق تبلیغ خراسان و امام‌جمعه سابق نیشابور، امشب در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی گفت: ماه شعبان، ماه مناجات است. در این ماه خیلی سفارش به روزه نشده و بیشتر بر روی مناجات تأکید شده است.

وی افزود: اوج توبه و روزه در ماه رجب است. باید دل را خانه‌تکانی کنیم و بعد آن را برای ورود به ماه رمضان آماده کنیم. ماه شعبان ماه نجوا، دعا و مناجات است. امام خمینی(ره) دعای ماه شعبان را مقید بودمد، بخواند. چون دعای سنگینی است. دعایی که امام علی (ع) و سایر ائمه (ع) آن را می‌خواندند.

امام‌ جمعه سابق نیشابور در ادامه اظهار کرد: در دعای ماه شعبان می‌گوییم، خدایا تو مرا صدا کن و خودت مرا کمک کن تا هرچه در این دنیا هست، از آن جدا شوم. پول و مال متعلق به خداوند است و در دست ما امانت است. از هرچه غیر خدایی است، باید جدا شویم.

عضو اتاق تبلیغ خراسان خاطرنشان کرد: در ماه شعبان پیامبر(ص) مقید به سحرخیزی بودند. اگر این مسیر را درست بیاییم، آماده برای ماه مبارک رمضان و میهمانی خدا می‌شویم. در ماه رمضان وقتی نمی‌خوریم، به یک میهمانی ویژه می‌رویم، دقیقاً مانند حج است که پس از انجام اعمال آن ضیوف الرحمن می‌شویم.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 + = 17