تفکر در حقیقت زندگی، برترین عبادت ها در شب قدر است

حجت الاسلام نظافت، تفکر در حقیقت زندگی را برترین عبادت ها در شب قدر دانست و گفت: دنیا برای امیرمؤمنان(ع) دار مصیبت بود و مصیبت ایشان هنوز هم ادامه دارد زیرا افکار و منش ایشان هنوز غریب است.

خبرگزاری رسا،حجت الاسلام محمدجواد نظافت، استاد حوزه علمیه ظهر امروز در اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: امیر مؤمنان علی(ع) می فرمایند شما را از دنیا بر حذر می دارم؛ چرا که فریبنده است و ما را از آخرت و سعادت ابدی غافل می کند.

وی افزود: آن حضرت در ادامه برای درک بهتر ما از دنیا، می فرماید شادی ها و غم های این دنیا با هم مخلوط است و لذت خالص ندارد. این دنیا امنیت ندارد، ضرر می رساند، نابودشدنی است.

حجت الاسلام نظافت تصریح کرد: اگر کسی در دنیا به نهایت آرزوهایش هم برسد از این آیه تجاوز نمی کند که می فرماید: «واضرب لهم مثل الحیاه الدنیا کماء انزلنا من السماء…»؛ یعنی پایانش زوال و نیستی است.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی(عج) خاطرنشان کرد: اگر گوش دل به سخن حضرت گوش دهیم دنیا نزد ما بی ارزش می شود و نه تنها دنبال حرام آن نمی رویم بلکه دنبال لذات بالاتری مانند بندگی می رویم.

 

وی با بیان اینکه باید دریافت روشنی از زندگی داشته و خود را آماده رفتن کنیم، افزود: تفکر در این معانی و حقیقت زندگی در  شب قدر برترین عبادت ها است.

حجت الاسلام نظافت: اضافه کرد: قرآن کریم می  فرماید مردم ظاهر زندگی دنیا را می بینند و از آخرت غافل هستند؛ این درک و فهم عمبق آسان هم نیست از این رو باید به ائمه اطهار(ع) توسل کنیم.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: دنیا برای امیرمؤمنان(ع) دار مصیبت بود و مصیبت ایشان هنوز هم ادامه دارد زیرا افکار و منش ایشان هنوز غریب است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 15