نباید سرمایه های ماه مبارک رمضان را به راحتی از دست داد

حضرت ‌آیت الله مکارم با تأکید بر این که انسان باید اندوخته های خود را تا ماه رمضان آینده حفظ کند، گفت: انسان باید سعی کند آنچه را که در ماه مبارک رمضان به دست آورده از دست ندهد و این سرمایه های الهی را حفظ کند.حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در آخرین برنامه چشمه معرفت که از شبکه یک سیما پخش شد، با بیان این که توفیقات الهی سبب انجام کارهای خیر از سوی انسان می شود، گفت: وقتی توفیق الهی از انسان سلب شود در دنیا و آخرت بی آبرو خواهد شد.

وی با اشاره به عوامل توفیق و سلب آن افزود: هیچکدام از توفیق و عدم توفیق انسان ها بدون حکمت نیست چرا که خداوند متعال حکیم است، انسان است که اسباب توفیق الهی و سلب آن را فراهم می کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم شرکت در مجالس آلوده به گناه، خوردن مال حرام مانند رشوه و ربا، شرکت در برنامه ها وفضای مجازی آلوده را بخشی از عوامل سلب توفیق برشمرد و اظهار داشت: سرگرم شدن به فضای آلوده انسان را از توفیق الهی و انجام وظایف باز می دارد.

وی ادامه داد: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت و توفیق الهی باز است و باید استفاده کرد؛ خدمت و نیکی به والدین و بستگان سبب توفیق الهی و بدرفتاری کردن با آن ها سبب سلب توفیق انسان می شود، گاهی توفیق الهی به صورت حادثه ای ناگوار است که منجر به توفیق برای انسان می شود که نمونه آن حضرت یوسف است که به زندان افتاد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که حضرت یوسف در زندان از شر وسوسه های زلیخا و زنان مصر رهایی پیدا کرد، ابراز داشت: حضرت یوسف زندانیان را تربیت کرد که بعدها اعوان و انصار او شدند، حضرت یوسف مصر را از قحطی کمرشکن نجات داد و خود عزیز مصر شد.

وی عنوان کرد: گاهی بلا سرچشمه خیرات فراوان می شود، اگر کار خیر مخلصانه باشد سر چشمه خیرات بسیاری خواهد شد و توفیقات الهی را فراهم می آورد، حر بن ریاحی با ادب در برابر امام حسین(ع)، از صف جهنمیان به صف بهشتیان پیوست.

این مرجع تقلید با تأکید بر این که انسان باید اندوخته های خود را تا ماه رمضان آینده حفظ کند، خاطرنشان کرد: انسان باید سعی کند آنچه را که در ماه مبارک رمضان به دست آورده از دست ندهد و این سرمایه های الهی را حفظ کند.

وی اضافه کرد: انسان باید برای خود و دیگران دعای عاقبت به خیری کند چرا که افرادی بودند تا اواخر عمر خود در مسیر قرار داشتند اما در پایان عمر آن را رها کردند، همچنین افرادی داریم که در مسیر شر بودند اما در آخر مسیر زندگی خود را تغییر دادند.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 1 = 10