نقد شرایط فعلی به دلیل جناح گرایی و سیاسی بازی نیست

امام جمعه مشهد گفت: نگاه امروز به مشکلات اقتصادی و نقد شرایط فعلی به دلیل جناح گرایی و سیاسی بازی نیست و این امر نقد دولت و دولت ستیزی و تخریب دولت محسوب نمی شود چرا که واقعیت فعلی جامعه ما است.

آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان جشن ها و مراسم های میلاد ایام امام رضا(ع) گفت: فعالیت های آستان قدس در راستای جهانی سازی امام رضا(ع) در خور تقدیر است.

وی با اشاره به برنامه های جشن های زیر سایه خورشید و جشنواره امام رضا (ع) که در مشهد و قم و سایر کشورهای خارجی در این ایام برگزار شد، اظهار کرد: در واقع همه این فعالیت ها با توجه به گستردگی در سطح ملی و بین المللی قابل توجه بوده است.

آیت الله علم الهدی در ادامه با اشاره به پنج مرداد و سالروز آغاز برگزاری نماز جمعه در کشور در سال ۵۸ گفت: نماز جمعه یکی از موفقیت های بسیار چشمگیر در انقلاب و نظام ما است که با تدبیر امام راحل به عنوان فریضه ای الهی مورد اجرا و ترویج قرار گرفت.

نماز جمعه مردم را به نظام متصل کرد

وی با بیان اینکه نماز جمعه مردم را به نظام متصل کرد، بیان داشت: از طرفی این فریضه الهی، نظام را با صبغه دینی در ذهن مردم نهادینه کرد و به همین دلیل مردم تا به امروز پای انقلاب و نظام ایستاده اند چرا که پای دین خودشان ایستاده اند و مقاومت دارند.

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جوسازی های فعلی در کشور که برخی شورای نگهبان را متهم به جناح گرایی می کنند، گفت: از طرفی این موضوع نسبت به خطبای نماز جمعه نیز نسبت داده می شود که اگر در این قضیه جناح گرایی و نفسانیات باشد نماز جماعت همه افراد باطل است چرا که پای مطامع نفسانی و جاه طلبی وسط می آید.

نقد شرایط فعلی به دلیل جناح گرایی و سیاسی بازی نیست

وی با بیان اینکه این تحلیل ها نابکارانه و ناجوانمردانه است، تصریح کرد: نگاه امروز به مشکلات اقتصادی و نقد شرایط فعلی به دلیل جناح گرایی و سیاسی بازی نیست و این امر نقد دولت و دولت ستیزی و تخریب دولت محسوب نمی شود چرا که واقعیت فعلی جامعه ما است.

حاصل مدیریت اقتصادی برپایه نوسانات طلا و سکه جامعه ای بلازده و قحطی زده است

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که در حال حاضر مردم به لحاظ اقتصادی در فشار هستند، تصریح کرد: حقوقی که برخی می گیرند همان سبد کالای اصلی آنها به حساب می آید که متأسفانه با قیمت دلار و طلا روز به روز در نوسان است که اگر مدیریت اقتصادی به این شکل ادامه پیدا کند این جامعه بلازده و قحطی زده است و امروز مسؤولان باید به فکر و به دنبال چاره اندیشی این مشکل باشند و آن را درمان کنند.

وی در ادامه با اشاره به سنگ اندازی های صورت گرفته از سوی جبهه کفر و استکبار در ممانعت از فروش نفت ما گفت: دشمن که مدام در این چهل سال به فکر براندازی نظام است به دنبال این موضوع بود که نفت عربستان را از تنگه باب المندب خارج کند و این درحالی است که این راه توسط یمن بسته شده است و عربستان اعلام کرد که نفت خودش را از باب المندب و دریای سرخ عبور نخواهد داد.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که که با بسته شدن باب المندب اگر قرار باشد نفت از تنگه هرمز خارج نشود، دنیا دچار قحطی نفت خواهد شد، اظهار کرد: در همین راستا همه تهدیدهای آمریکا برای عدم فروش نفت ایران نقش برآب شد و این حاصل ایستادگی و مقاومت ملت و یاری خداوند متعال است.






دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 4 = 10